رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در این مراسم گفت: این ستاد بیش از 45 هزار طرح در سراسر کشور با سرمایه گذاری 420 هزار میلیارد ریال و اشغالزایی چهار هزار نفر در دست اجرا دارد.
محمد مخبر افزود: این طرح ها با همکاری مردم اجرا شده که سبب اشتغال و توسعه به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته می شود.
وی اظهار داشت: عمده اعتبارات این طرح ها توسط مردم و با خلاقیت و استعداد آنان شکل گرفته که سبب سرعت در اجرای آنها شده است.
وی با اشاره به خدمات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای اشتغالزایی جوانان گفت: سال گذشته حدود 81 هزار شغل برای جویندگان کار توسط این ستاد ایجاد شد که حدود 40 هزار شغل به صورت مستقیم بوده است.
مخبر افزود: امسال برای جویندگان کار در کشور ایجاد 100 هزار شغل در نظر گرفته شده که حدود 50 هزار شغل به صورت مستقیم خواهد بود.
وی اظهار داشت: اولویت اجرای این طرح ها بیشتر در استانهای سیل زده خواهد بود.
وی گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) جزو نخستین دستگاههایی بود که در مناطق سیل زده حضور پیدا کرد و مایحتاج اولیه مردم را فراهم و دراختیار آنان قرار داد.
مخبر افزود: همچنین تحویل 30 هزار بسته لوازم خانگی در استانهای درگیر سیل آغاز شده است.
وی اظهار داشت: این ستاد حدود هشت هزار میلیارد ریال برای مناطق درگیر سیل در کشور هزینه یا تعهد کرده که نزدیک 2 هزار و 500 میلیارد ریال آن کمک بلاعوض شامل لوازم خانگی بوده که توزیع شده است.
مدیر عامل بنیاد برکت نیز در این مراسم با اشاره به ساخت 2 هزار مسکن ارزان قیمت برای اقشار کم درآمد در مشهد گفت: چهار هزار واحد ارزان قیمت برای اقشار کم در آمد در کشور در حال ساخت است.
سعید جعفری افزود: همزمان با افتتاح 2 هزار واحد مسکونی برای اقشار کم درآمد در مشهد، 29 طرح دیگر نیز در حوزه های آموزشی، فرهنگی، آبرسانی و امدادی در شهرهای مشهد، خواف، کلات، داورزن، فریمان و بجستان با هزینه بیش از 227 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.
2030 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.