کریم نوائی نظامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد هزار و 518 نفر با تابعیت ایرانی و 26 هزار و 687 نفر با تابعیت خارجی وارد کشور شده و همچنین هزار و 365 نفر با تابعیت ایرانی و 27 هزار و 682نفر با تابعیت خارجی از کشور خارج شده اند.
وی اظهار داشت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل در آمار مسافران ورودی بدون تغییر بوده و در شمار مسافران خروجی 6 درصد کاهش داشته است.
وی به رتبه نخست پایانه دوغارون در بین پایانه های مرزی استان از نظر تردد مسافر اشاره کرد و گفت: این پایانه مرزی طی ایام نوروز از نظر تعداد ورودی و خروجی مسافر به ترتیب سهم 73 و 75 درصدی را بین دیگر پایانه های مرزی استان خراسان رضوی به خود اختصاص داده است.
نوائی نظامی افزود: در این مدت 2 هزار و 573 دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای کار جابه جایی مسافران در این پایانه را بر عهده داشتند.
وی اظهار داشت: همچنین در این مدت پنج هزار و 170 دستگاه کامیون با 50 هزار و 660 تن کالا از این مرز تردد داشتند.
پایانه مرزی دوغارون جایگاه نخست حمل مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای، جایگاه دوم در حجم صادرات و جایگاه پنجم در ترانزیت خروجی کالا را در میان پایانه های مرزی کشور دارا می باشد.
این پایانه به عنوان تنها گذرگاه رسمی کشور در نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان و در مسیر دالان شرق به غرب می باشد که به طور میانگین روزانه سه هزار و 500 نفر از این معبر رفت و آمد می کنند.
پایانه مرزی دوغارون در 18 کیلومتری شهر تایباد و همجوار با کشور افغانستان است.
تایباد در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
3221 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.