حسین اسماعیلیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمان بارندگی، ورود آبهای سطحی شامل آب باران و آب جاری در معابر به شبکه فاضلاب شهری موجب انسداد شبکه و پس زدگی فاضلاب در منازل و خیابانهای پایین دستی می شود.
وی اضافه کرد: پس زدگیهای شبکه فاضلاب که طی بارشهای اخیر در کلانشهر مشهد رخ داد به دلیل اتصال آبهای سطحی به شبکه جمع آوری فاضلاب بوده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد از شهروندان خواست با کنترل شبکه فاضلاب واحد مسکونی خود از عدم ورود آب باران به این شبکه اطمینان حاصل کنند.
اسماعیلیان گفت: بازکردن دریچه های فاضلاب و هدایت آب سطحی به داخل آن نیز ممنوع است و شهروندان در صورت مشاهده این موضوع، مراتب را به شماره 122 مرکز ارتباطات مردمی و امداد آب شرکت آبفای مشهد گزارش کنند.
وی افزود: اکیپهای واکنش سریع و اتفاقات فاضلاب شرکت آب و فاضلاب مشهد با آمادگی کامل به محض تماس شهروندان با مرکز ارتباطات مردمی، نسبت به انجام عملیات و برطرف کردن مشکل و امدادرسانی اقدام خواهند کرد.
اسماعیلیان گفت: تاکنون حدود سه هزار و 400 کیلومتر از چهار هزار و 400 کیلومتر شبکه فاضلاب شهر مشهد اجرا و ساخته شده است.
طی بارش اخیر بیش از 70 معبر و منزل مسکونی در مشهد دچار آب افتادگی شد.
تاکنون 70 درصد گستره کلانشهر مشهد زیر پوشش شبکه فاضلاب قرارگرفته است و با اجرای 900 کیلومتر دیگر شبکه فاضلاب، نیاز فعلی مشهد به طور کامل برطرف می شود.
100 درصد جمعیت سه و نیم میلیون نفری مشهد زیر پوشش شبکه آبرسانی و 70 درصد آن زیر پوشش خدمات شبکه جمع آوری فاضلاب هستند.
1922/7505
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.