دکتر محمد کافی روز شنبه در دیدار نوروزی خود با استادان و دانشگاهیان دانشگاه فردوسی مشهد افزود: لازم است تربیت نیروی متخصص در دانشگاه به گونه ای باشد که این افراد بدون کمترین مشکل و با تکیه بر داشته های بومی وارد بازار کار شوند.
وی اضافه کرد: در سال 1398 باید با تلاش بیشتر و استفاده از ظرفیت بومی بتوانیم در همین راستا حرکت روبه جلویی را محقق کنیم.
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد ضمن ابرازهمدردی با خسارت دیدگان از سیلابهای اخیر کشور و طلب آموزش برای در گذشتگان این حوادث گفت: باید در کوتاه مدت از آلام این افراد کاسته شود و لازم است مراکز علمی و دانشگاهی در برنامه ای دراز مدت تلاش کنند تا در صورت وقوع چنین حوادثی بتوانیم با کمترین هزینه از آن عبور کنیم.
کافی افزود: در سال 97 دانشگاه فردوسی مشهد با فراز و نشیبهایی همراه بود و توانست به صورت نسبی در بعضی از اهداف به نتایج خوبی دست پیدا کند مثلا این دانشگاه توانسته است به اندازه 10 دانشگاه بزرگ کشور دانشجوی خارجی پذیرش کند و در مسیرگفتمان سازی بین المللی و تعامل بین دانشگاهها در سطح منطقه و جهان به موفقیتهایی دست یابد ولی با این حال با ایده آلها و آرمانهای خود فاصله دارد.
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: دانشگاه فردوسی مشهد در حوزه رتبه بندی علمی توانسته است در میان دانشگاههای جهان به رتبه زیر 500 و در میان دانشگاههای جامع کشور به رتبه دوم دست پیدا کند که جایگاه بسیار مطلوبی است.
کافی افزود: مرکز نوآوری و کارآفرینی شماره یک دانشگاه فردوسی مشهد به ظرفیت کامل خود دست یافته است و به همین منظور مرکز نوآوری و کارآفرینی شماره دو دانشگاه در حال ساخت است و این موضوع نشان از گشایش درهای دانشگاه به روی بخش خصوصی دارد.
وی ادامه داد: قرار است در سال جدید از در شمالی تا خیابان باهنر واقع در بلوار وکیل آباد مشهد 'گذر دانشگاه و جامعه' ایجاد و به صورت فیزیکی ارتباط بین استادان و دانشگاهیان با جامعه برقرار شود.
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد افزود: در فرازی از تاریخ قرار داریم که از دانشگاه مطالبه می شود تا با استفاده ازعلم و تخصص به وظیفه و مسئولیت اجتماعی خود بپردازد و خوشبختانه شاهد این هستیم که کارکنان و دانش آموختگان دانشگاه فردوسی مشهد توانسته اند در بین جامعه و حوزه های تصمیم گیری همچون شوراها و کارگروههای استانی حضور پیدا کنند و نقش آفرینی نمایند.
کافی ادامه داد: برای ایجاد منابع پایدار در دانشگاه باید با صرفه جویی و بهره وری در جهت ایجاد طرح تنوع بخشی در جذب منابع درآمدی دانشگاه قدم برداشت و در این مسیر از تلاش دانشجویان، خیرین شهر و افرادی که دل در گرو توسعه ایران دارند بهره برد.
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در سال 97 توانستیم بیش از هزار میلیارد ریال از بدهیهای دانشگاه فردوسی مشهد را به آستان قدس رضوی و شهرداری این شهر با استفاده از ظرفیت قانونی ایجاد شده تسویه کنیم.
کافی افزود: مطالبات اصلی پیمانکاران و پاداش بازنشستگی استادان و کارکنان دانشگاه فردوسی مشهد هم با همیاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تا پایان سال 1396 به صفر رسیده است.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد هم با اشاره به وقوع سیل در استانهای کشور گفت: گستردگی آسیبها به قدری بود که کار دیگری از دست دولت بر نمی آمد و در چنین شرایطی ملت ایران حمایت خوب خود را برای کاهش التیام و آسیبهای رخ داده نشان دادند.
حجت‌الاسلام‌ حسینی مطلق افزود: برای کمک به سیل زدگان از امروز تا بیست و یکم فروردین ماه در نقاط مختلف دانشگاه مانند میدان علوم و مسجد دانشگاه با کمک سازمان هلال احمر کمکهای نقدی و غیر نقدی جمع آوری می شود.
وی با اشاره به نامگذاری سال 98 به نام رونق تولید اضافه کرد: همه باید سعی کنند تا از تولیدات داخل کشورخرید و استفاده کنند تا اشتغال جوانان به پایداری برسد.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد همچنین چکیده بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری را توجه به نیروی جوانان دانست و گفت: اگر بخواهیم خلاصه ای از این بیانیه را بیان کنیم این است که جوانان قدیم باید جای خود را به جوانان امروز بسپارند.
حسینی مطلق افزود: آرامش امروز و پیشرفت کشور مدیون نیروهای جوانی است که به آنها اعتماد شد و از جان خود در جنگ و دفاع مقدس هشت ساله گذشتند و آن را مدیریت کردند.
در پایان این مراسم با توجه به آغاز 70 سالگی تاسیس دانشگاه فردوسی مشهد کیک 70 سالگی این دانشگاه برش زده شد.
دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان بزرگترین دانشگاه در شرق کشور 810 عضو هیأت علمی و افزون بر 30 هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی تا دکترای حرفه ای در 435 رشته و 63 گروه آموزشی دارد.
1922/2030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.