آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر امام رضا(ع) افزود: ملت ایران در عمر 40 ساله انقلاب اسلامی تجربه مدیران انقلابی و جهادی فراوانی را داشته و اصرار رهبر معظم انقلاب اسلامی بر حضور مدیران جهادی، با هدف خدمت به مردم است.
وی به دو گونه شامل مدیریت 'فرصت طلبانه و مقتدرانه' و مدیریت 'مسئولانه و تکلیف محور' اشاره و بیان کرد: مدیریت مقتدرانه و فرصت طلب به هیچوجه مدیریت جهادی نیست و دردی از روی دل مردم بر نمی دارد زیرا مدام به دنبال سود و منفعت خود است. مدیریت فرصت طلبانه است که موجب می شود نعمت الهی همچون باران به نغمت و مایه نکبت تبدیل شود.
امام جمعه مشهد ادامه داد: سیل گلستان از نقطه ای که شروع شد قابل مدیریت و مهار بود و از آغاز می توانستند راه آب را باز کنند تا موجب این همه خسارت نشود اما این اقدام انجام نشد.
وی گفت: در جریان سیل شیراز نیز از 24 ساعت قبل هشدار سیل به واسطه هوای بارانی داده شده بود اما مردم و مسافران غریب از کجا باید می دانستند. می بایست با قاطعیت و جدیت نسبت به حضور مسافران در محل وقوع سیل اقدام انجام می شد.
آیت الله علم الهدی افزود: سپاه و ارتش به عنوان نیروهای زیرمجموعه مقام معظم رهبری بودند که در سیل گلستان، شیراز و زلزله غرب کشور با قدرت و توان وارد عرصه شدند و به حل مشکلات مردم پرداختند. رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه تحت مدیریت خود در نیروهای مسلح نیروهای مخلص، فداکار و توانمندی را به وجود آورده اند که باید این قبیل نیروها در مدیریت عرصه دولت و قوه قضاییه نیز وجود داشته باشند.
وی در ادامه خطاب به رئیس قوه قضائیه گفت: مدیران زیر مجموعه قوه قضاییه را از نوع مدیران زیرمجموعه سپاه و ارتش به وجود آورید تا با همین اخلاص در جریان قضایی کشور وارد شوند و دست هر متجاوز، مفسد و ظالمی را قطع کنند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز نظارت بر مدیریت کشور را عهده دار هستند تا مدیریت مسئولانه و تکلیف محور بر کشور حاکم شود.
وی افزود: نمایش خدمت مردم به سیلزدگان و مسافران در شیراز نشانگر الگوی عشق و انساندوستی است که نماد مردم پرورش یافته در دامن تربیت دینی و قرآنی می باشد.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.