در اطلاعیه روز چهارشنبه مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی آمده است: طبق بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و مدلهای هواشناسی از عصر فردا پنجشنبه هشتم فروردین ماه استان خراسان رضوی تحت تاثیر جریانات ناپایدار جوی و نفوذ سامانه بارش ‌زای دیگری قرار خواهد گرفت.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: پیامد نفوذ این سیستم جوی به استان خراسان رضوی افزایش ابرناکی، وزش باد شدید همراه با گرد و خاک با احتمال بروز خسارت به ویژه در نوار شرقی و نیمه جنوبی و وقوع بارشهای رگباری توام با رعد و برق و در نواحی مستعد بارش تگرگ خواهد بود.
در اطلاعیه هواشناسی خراسان رضوی تصریح شده است: از اول وقت روز جمعه نهم فروردین ماه همراه با افزایش حجم بارشها، احتمال آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیلهای استان دور از انتظار نیست.
همچنین مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی اعلام کرد: طبق مدلهای هواشناسی بیشترین حجم بارش در باند شمالی، نواحی مرکزی و نیمه شرقی استان پیش‌بینی شده است و اطلاعات تکمیلی به زودی منتشر خواهد شد.
طی 24 ساعت گذشته بیشترین میزان بارش باران در نقاط مختلف این استان به میزان 34 میلیمتر در شهر ریوش ثبت شد. بعد از ریوش، کاخک با 29.9میلیمتر و خلیل آباد با 23.5 میلیمتر بیشترین حجم بارشها را به خود اختصاص دادند.
کمینه دمای هوای دیروز مشهد هفت و بیشینه آن 13 درجه سانتیگراد بود و بیشینه دمای هوای امروز مشهد 19 درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.
قوچان با دمای هوای پنج درجه و تایباد با دمای هوای 26 درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی ظرف 24 ساعت گذشته بودند.
1922/2030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.