علی کاظمی منش روز چهارشنبه طی گفت و گو با خبرنگاران در مشهد در حاشیه نشست هماهنگی فراهم شدن امکان سفر ریلی زائران عتبات عالیات در مسیر ریلی مشهد - خرمشهر، افزود: بر این اساس در شاخص جا به جایی مسافران نوروزی امسال تا کنون سه و نیم درصد رشد نسبت به مدت مشابه محقق شده است.
وی هدف اصلی شرکت راه آهن را رقم زدن سفر ایمن برای مسافران ذکر و بیان کرد: همه قطارهای مسافربری امسال در سطح کشور طبق برنامه خدمت رسانی کرده اند.
دبیر ستاد نوروزی راه آهن جمهوری اسلامی ایران همچنین به راه اندازی قطار در مسیرهای جدید اشاره و بیان کرد: نوروز امسال قطارهای پرسرعت در مسیرهای ریلی تهران - همدان، تهران - رشت، تهران - ارومیه و تبریز- وان ترکیه فعال شدند.
وی ادامه داد: قطارهای گردشگری در نقاط مختلف کشور نیز راه اندازی شده و استقبال خوبی از آنها صورت گرفته است.
کاظمی منش همچنین گفت: طی ایام نوروز امسال تاکنون دو هزار و 266 نوبت بازرسی سرزده در مبداء حرکت قطارها، 95 بازدید اتفاقی در حین سیر قطار و 38 نوبت بازرسی از رستورانهای قطارها صورت گرفته است.
وی به رتبه بندی قطارها و نمایش عمومی آن در سایت اینترنتی راه آهن از 24 اسفند گذشته نیز اشاره و بیان کرد: همچنین از طریق یک موسسه دانشگاهی نظرسنجی از مسافران در سراسر شبکه ریلی در حال انجام است و نتایج آن پس از نوروز در سایت راه آهن منتشر می شود.
طول شبکه ریلی ایران 10 هزار کیلومتر است که هزار و ۴۰۰ کیلومتر آن معادل ۱۴ درصد در خراسان رضوی قرار دارد. خراسان رضوی بیشترین سهم و رتبه نخست جا به جایی مسافر در ناوگان ریلی کشور را به خود اختصاص داده است. بر این اساس 33 درصد از کل جا به جایی مسافر در شبکه راه آهن ایران مربوط به استان خراسان رضوی است که در ایام پیک تابستان و نوروز این سهم به 50 درصد نیز می رسد. بطور متوسط ماهانه حدود یک میلیون و 150 هزار مسافر در مسیر راه آهن مشهد جابه جا می شود و روزانه نیز 76 رام قطار ورودی و خروجی در این مسیر رفت و آمد می کنند. هم اکنون از طریق راه آهن خراسان رضوی به ۲۵ شهر و مرکز استان قطار به صورت مستقیم رفت و آمد دارد.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.