سید مصطفی نعمتی روز دوشنبه در نشست خبری افزود: طی این مدت 9 پروژه جدید به ارزش سرمایه گذاری هشت هزار میلیارد ریال نیز با کاربری های اقامتی به سرمایه گذار واگذار شد.
وی اظهار داشت: با گذشت 23 سال از آغاز طرح نوسازی بافت اطراف حرم مطهر رضوی، این طرح 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و جمعیت ساکن در محدوده این طرح از زمان آغاز پروژه بهسازی از 52 هزار نفر به 14 هزار نفر در حال حاضر رسیده است.
وی با بیان اینکه 51 هزار نفر جمعیت برای این بافت پیش بینی شده است گفت: در راستای توسعه طرح بازآفرینی شهری به سوی محله محوری تغییر روش دادیم و اولویت این طرح مشارکت ساکنان منطقه است.
شهردار منطقه ثامن مشهد افزود: براساس طرح نوسازی و بهسازی بافت منطقه، باید محدوده حرم مطهر رضوی از 18 هکتار به 50 هکتار افزایش می یافت که این مهم محقق شده است.
وی اظهار داشت: همچنین تاکنون 2 میلیون و 450 هزار متر مربع کاربری اقامتی با 150 هزار تخت در این منطقه ایجاد شده است.

* 14 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت در سال 98
نعمتی افزود: 14 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای تسریع در بهسازی این بافت منتشر می شود که نیمی از آن برعهده دولت و نیمی برعهده شهرداری است.
وی اظهار داشت: یکهزار و 500 میلیارد ریال اعتبار دولتی از محل اعتبارات طرح بازآفرینی شهری نیز برای این بافت اختصاص یافته است.
وی گفت: در طرح بازآفرینی شهری به دنبال اجرای زیرساختهای بازآفرینی هستیم و حداکثر سقف بلندمرتبه سازی در این بافت 9 طبقه روی همکف است.

* 39 خانه تاریخی در بافت پیرامون حرم مطهر رضوی
شهردار منطقه ثامن در باره بافت تاریخی این منطقه نیز افزود: دغدغه ما حفظ آثار تاریخی این بافت است که در این راستا از 39 اثر تاریخی موجود در این منطقه چهار خانه تاریخی توسط شهرداری و شرکت عمران مسکن سازان ثامن خریداری شده است.
وی اظهار داشت: 2 خانه تاریخی از این تعداد مرمت شده، بازسازی 2 خانه دیگر نیز 11 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که به دنبال سرمایه گذار هستیم.

* 2 گود بزرگ و بلاتکلیف در بافت
نعمتی به وجود 2 گود بزرگ و بلاتکلیف در محدوده بولوار امیرالمومنین (ع) در منطقه ثامن اشاره کرد و گفت: ناجا در سال 84 پروژه نرگس را در مساحت هفت هکتار در این منطقه آغاز کرد.
وی افزود: تعاونی ناجا در اجرای این پروژه مشکلاتی با مجری طرح نوسازی منطقه ثامن داشت، همچنین سیاست های اجرایی ناجا نیز برای پروژه های بزرگ مقیاس تغییر کرد لذا پروژه متوقف شد.
وی ادامه داد: در اجرای این پروژه 2 گود بزرگ به مساحت 30 هزار و 25 هزار متر مربع ایجاد شده که مذاکراتی برای تعیین تکلیف پروژه با ناجا صورت گرفته است و امیدواریم زودتر موضوع تعیین تکلیف شود.
شهردار منطقه ثامن در خصوص تخلفات ساخت وساز در این منطقه نیز گفت: حدود 130 پرونده تخلف در یکسال گذشته به کمیسیون ماده 100 ارسال شده که بخش عمده ای از تخلفات مربوط به تغییر کاربری است.
طرح نوسازی و بازسازی بافت فرسوده منطقه ثامن با 13 هزار پلاک از سال 71 در دستور کار است و هنگام آغاز طرح 70 درصد ساختمانهای مسکونی این بافت بیش از 20 سال قدمت داشت.
50 درصد طرح نوسازی و بهسازی این بافت برعهده شهرداری و 50 درصد آن از طریق شرکت بازآفرینی بافت های فرسوده برعهده دولت است.
7505/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.