علی باخرد عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هرگونه ادعای کمبود گوشت گرم مرغ در بازار را فضاسازی دلالان و امری تصنعی توصیف و بیان کرد: برخی دلالان سعی می کنند در حفظ قیمت 125 هزار ریال هر کیلوگرم مرغ گرم برای مصرف کننده را که از سوی کمیسیون تنظیم بازار خراسان رضوی تعیین و ابلاغ شده، اخلال ایجاد کنند.
وی ادامه داد: در حالی روز 15 اسفند جاری 470 تن و 16 همین ماه 435 تن مرغ در کشتارگاههای خراسان رضوی ذبح شد که نیاز روزانه بازار استان به این ماده پروتئینی 400 تن است و این نشان می دهد ظرف روزهای اخیر حجم کشتار مرغ در خراسان رضوی بیشتر از نیاز بوده و هیچگونه کمبودی در این حوزه وجود ندارد.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: نرخ مصوب کمیسیون تنظیم بازار استان برای هر کیلوگرم مرغ در کشتارگاه 118 هزار ریال، برای عمده فروشی 120 هزار ریال و برای مصرف کننده 125 هزار ریال است.
وی تلاش واحدهای تولید و توزیع زنجیره تولید مرغ در خراسان رضوی بخاطر عرضه این محصول به قیمت مصوب تقدیر و بیان کرد: با هماهنگی دادستانی استان هر فردی که با فضاسازی یا کمبود تصنعی در بازار بخواهد در توزیع مرغ اخلال ایجاد کند 'اخلالگر اقتصادی' شناخته شده و با همین عنوان در چارچوب موازین قانونی مورد برخورد قضایی واقع می شود.
باخرد به مصوبات آخرین نشست کمیسیون استانی تنظیم بازار در روز 11 اسفند جاری به ریاست استاندار خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: از آن تاریخ تاکنون 90 پرونده تخلف گرانفروشی و عدم رعایت نرخ مصوب کمیسیون تنظیم بازار در خصوص مرغ گرم تشکیل شده که بطور متوسط میزان تخلف در هر فقره از این پرونده ها چهار میلیون ریال است.
وی افزود: افراد سودجو برای تخطی از قیمت مصوب کمیسیون استانی تنظیم بازار دست به اقداماتی از جمله قطعه قطعه نمودن مرغ و فروش قطعات آن به نرخ بالاتر، عرضه مرغ گرم با عنوان مرغ بدون آنتی بیوتیک فاقد مجوز دامپزشکی، انتقال مرغ از کشتارگاه به سردخانه و فضاسازی تصنعی کمبود در بازار هستند.
وزیر جهاد کشاورزی نیز عصر امروز گفت: توسعه و تقویت صنعت تولید مرغ در ایران که مدیریت قیمت و کیفیت این محصول را به همراه دارد با حذف بسیاری از واسطه گران صورت می گیرد.
محمود حجتی در جمع خبرنگاران در گرمسار بر لزوم حذف دلالان و واسطه‌ گران از صنعت تولید مرغ تاکید و بیان کرد: مدیریت قیمت، ارتقا کیفیت و بهره‌ وری محصول در این صنعت با حذف واسطه ها محقق می شود.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.