محمدهادی مهدی نیا روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: شهرداری مشهد می بایست هرچه زودتر نسبت به این مهم اقدام کند تا شاهد بازتولید فضاهای سکونتگاهی غیررسمی در این کلانشهر نباشیم. در صورت مکانیابی درست 'بلندمرتبه سازی' خوب و به نفع شهر است ولی اگر طبق ضوابط و مکانیابی نامناسب اجرا شود برای مشهد فاجعه آور خواهد بود.
وی ادامه داد: مدیریت شهری مشهد سال آینده در عرصه پروژه های عمرانی حرکت تهاجمی دارد و برخی پروژه های بزرگ مقیاس را آغاز می کند. بودجه عمرانی سال آینده شهرداری مشهد حدود 96 درصد نسبت به امسال افزایش یافته و بر این اساس اعتبار پروژه های عمرانی حوزه معاونت عمرانی این نهاد چهار هزار 700 میلیارد ریال خواهد بود.
عضو شورای شهر مشهد در ادامه این نشست خبری به طرح انتقال پادگان لشکر 77 ارتش از داخل شهر نیز اشاره و بیان کرد: امیدواریم سال 1398 بخش فضای سبز این پادگان در اختیار مدیریت شهری مشهد قرار گیرد.
وی همچنین گفت: اگر مشهد شهری ملی است باید اعتبارت و بودجه آن نیز ملی دیده شود. امسال برای پروژه نوسازی اطراف حرم مطهر رضوی هزار و 500 میلیارد ریال اوراق مشارکت منتشر شده که بازپرداخت نیمی از آن بر عهده دولت و نیمی برعهده شهرداری است.

* ورود نماینده دولت برای حل مشکل کمربند جنوبی مشهد
مهدی نیا در ادامه به موضوع چالش بر سر پروژه جاده کمربند جنوبی مشهد نیز اشاره و بیان کرد: حل این موضوع از سطح مدیریت شهری بالاتر رفته لذا باید با مداخله نماینده عالی دولت به سرانجام رسد.
وی افزود: جاده کمربند جنوبی مشهد در زمان خود تمام مسیرهای قانونی خود را طی کرده است، اگر ابهامی در خصوص این پروژه وجود دارد باید از مجاری قانونی و در رایزنی با استانداری خراسان رضوی حل شود.
رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: مشکل این پروژه در صورت ورود استانداری خراسان رضوی، از طریق تفاهم طرفین قابل حل است و گره کوری نیست که قابل باز شدن نباشد.
مطالعات پروژه جاده کمربند جنوبی مشهد سال 1378 و عملیات اجرایی آن سال 1390 آغاز شد. ادامه اجرای این پروژه که 80 درصد پیشرفت دارد از اسفند پارسال در پی اعتراض فعالان محیط زیست و بنا به دستور دادستان مشهد متوقف شده است.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.