سردار قاسم رضایی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم اخذ درجه و دانش آموختگی دوره ششم مرزبانی مرکز آموزش تخصصی ثامن الائمه (ع) مشهد افزود: مرزهای مشترک باید به صورت مشترک اداره شود و به صورت انفرادی نمی توان آنها را مدیریت کرد.
وی اظهار داشت: در مرز مشترک با کشور پاکستان مهمترین مشکل این است که این کشور بیشترین تمرکز خود را روی مرزهای مشترک خود با افغانستان و هند گذاشته است و کمتر به مرز مشترک میان جمهوری اسلامی ایران و پاکستان اهمیت می دهد.
وی گفت: از دولت پاکستان تقاضا داریم بیشتر روی این مرز تمرکز و توجه داشته باشد چرا که مرزهای مشترک باید به صورت مشترک اداره شوند.
سردار رضایی با بیان اینکه طبق گزارشات واصله کشور پاکستان قصد تقویت مرزهای مشترک کشورش با جمهوری اسلامی ایران را در دستور کار قرار داده است، افزود: این مهم، نوید آینده ای روشن را برای هر دو کشور می دهد که امیدواریم توافقات حاصله نتیجه بخش باشد.
وی اظهار داشت: به رغم همه توطئه هایی که پیرامون مرزها وجود دارد، مرزهای ایران امن است و با تلاش مرزبانان توانسته ایم با پدیده های آسیب زا و شوم قاچاق نیز مقابله کنیم.
فرمانده مرزبانی کشور گفت: تولید مواد مخدر در افغانستان مشکلاتی را برای مرزهای شرقی جمهوری اسلامی پدید آورده و باعث درگیری های پیاپی میان مرزبانان ما و اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر شده است.
وی در باره وضعیت مرزبانان ربوده شده نیز افزود: یکی از مطالبات جمهوری اسلامی ایران از کشور پاکستان بازگرداندن مرزبانان ربوده شده است و بر این باوریم که ارتش پاکستان می تواند به راحتی گروه های تروریستی ساکن در این کشور را شناسایی کند و مرزبانان ربوده شده را به ایران بازگرداند.
وی با اشاره به عدم اختصاص بودجه انسداد مرزها اظهار داشت: طبق وعده های داده شده قرار بر این بوده که اعتبارات سال 97 به ما اختصاص داده شود اما این اقدام هنوز میسر نشده و در سال های گذشته نیز اعتباراتی به صورت ناقص به مرزبانی داده شده است.
سردار رضایی با تاکید بر فراهم سازی امکانات اولیه و شرایط مطلوب در پاسگاه های مرزی گفت: از دولت و مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم به طرحی که مرکز پژوهش ها طی چند ماه و در بازدید از استان های مرزی داشته اند، رای مثبت دهند تا بتوانیم خلاء های پنجاه ساله موجود در مرزهای کشور را برطرف کنیم.
جمهوری اسلامی ایران 11 هزار و 240 کیلومتر مرز دارد که 63 درصد آن مرز زمینی و 37 درصد مرز آبی است. خراسان رضوی نیز 530 کیلومتر مرز مشترک با جمهوری ترکمنستان و 302 کیلومتر مرز با افغانستان دارد.
7505/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.