هومن گریوانی روز شنبه طی نشست خبری در شهر گلبهار گفت: 39 هزار و 833 واحد مسکن مهر در گلبهار وجود دارد که از این تعداد 29 هزار و 558 واحد به بهره برداری رسیده و 2 هزار و 100 واحد دیگر پیشرفت اجرایی 80 درصدی دارد و هزار و 11 واحد نیز آماده افتتاح است.
وی افزود: هم اکنون 10 هزار و 275 واحد مسکن مهر در این شهر نیمه تمام مانده که متولی ساخت آنها تعاونی ها هستند.
وی اظهار داشت: دولت به تمام تعهدات خود در بخش مسکن مهر عمل کرده و به دلیل مراجعات و نارضایتی های مردم از عملکرد تعاونی ها، جلسات و مکاتبات مختلف با دستگاه قضایی و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تعیین تکلیف واحدهای باقی مانده مسکن مهر انجام شده است که امیدواریم شاهد اتخاذ تدابیر و تصمیمات مناسب در این زمینه و احقاق حقوق مردم باشیم.
مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار گفت: همزمان با حضور وزیر راه و شهرسازی، 12 پروژه با هزینه هزار و 200 میلیارد ریال در بخش مسکن مهر این شهر به بهره برداری می رسد.
وی افزود: علاوه بر آن پارک متحرک به مساحت 2.5 هکتار، ساختمان پلیس راهور، ساختمان بخشداری، دو مدرسه مشارکتی با سازمان نوسازی و تجهیز مدارس، مجتمع تجاری جم و چهار زمین ورزشی روباز در این مراسم افتتاح می شود.
وی از آغاز عملیات اجرایی 2 پروژه عمرانی دیگر با حضور وزیر راه و شهرسازی در گلبهار خبر داد و اظهار کرد: ساخت پارک موضوعی انرژی به مساحت 2 هکتار و همچنین احداث تونل قطار برقی مشهد - گلبهار به طول چهار کیلومتر در این مراسم آغاز می شود.
گریوانی در تشریح اقدامات انجام گرفته در زمینه پروژه قطار سریع السیر مشهد - گلبهار - چناران گفت: طول مسیر مترو مشهد - گلبهار 40 کیلومتر است که بخش مسیر گلبهار به چناران آن در حال بررسی در کمیته شورای عالی ترافیک کشور قرار دارد و در صورت تایید نهایی و ابلاغ آن، عملیات اجرایی مربوط به زیرسازی این مسیر سال آینده آغاز می شود.
وی افزود: تاکنون به جز بخش تونل این مسیر، 90 درصد عملیات ابنیه فنی و زیرسازی مسیر قطار شهری مشهد - گلبهار انجام شده و تملک یک کیلومتر از مسیر که در اختیار تعاونی حکمت وابسته به نیروی انتظامی است انجام نگرفته که امید است با توافقات صورت گرفته و هماهنگی دستگاه قضایی این مسیر نیز بازگشایی و به تملک درآید.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.