دبیر علمی همایش در این مراسم گفت: همایش تحول و نوآوری سازمانی در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری و حرکت در چارچوب سیاستهای دولت تدبیر و امید در دو بخش عمومی و سلامت برپا شده است.
محسن صادقپور مهمترین محورهای این همایش را 'کارآفرینی، آینده پژوهی، تحول و نوآوری در ارائه خدمات، تکنیکهای نوین بهره‌ وری منابع انسانی، اصلاح فرآیندها و بهبود مستمر کیفیت خدمات، نقش نظام سلامت در اقتصاد مقاومتی، راهکارهای حل چالشهای طرح تحول نظام سلامت، گردشگری سلامت، پزشک خانواده و نظام ارجاع، مدیریت دارو و مصرف بهینه و همچنین بیمه و تعرفه ‌گذاری خدمات سلامت' برشمرد.
وی افزود: 245 مقاله از دانشگاههای سراسر کشور به دبیرخانه همایش ارائه شد و از این میان 17 مقاله در به صورت سخنرانی و 99 مقاله در قالب پوستر طی دو روز برگزاری همایش ارائه می شوند.
دبیر علمی همایش ملی تحول و نوآوری سازمانی' با رویکرد الگوی اسلامی پیشرفت در حوزه بهداشت و درمان همچنین گفت: برپایی میزگردهای تخصصی با رویکرد مسائل و چالشهای حوزه سلامت، نظام اداری و عمومی، نشست تخصصی مدیران توسعه سازمان و تحول اداری دانشگاههای علوم پزشکی و نخستین جشنواره تاب در سلامت(تجربه نگاری، ایده پردازی و نظام پیشنهادات) از دیگر برنامه های جانبی همایش هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این همایش گفت: طی سالهای اخیر اقدامات موثری در بازبینی و بهبود ساختار اداری حوزه سلامت صورت گرفته اما با این حال کمبود نیروی انسانی هنوز یکی از چالشهایی است که دانشگاههای علوم پزشکی با آن روبرو هستند.
دکتر محمدرضا دارابی نیروی انسانی، منابع فیزیکی و مالی را از مهمترین عناصر یک سازمان ذکر و بیان کرد: تحول اداری در یک سازمان با نیروی انسانی متخصص و با قدرت ابتکار و نوآوری میسر می شود.
وی به شرایط خاص خدمات رسانی حوزه سلامت در شهر مشهد نیز اشاره و بیان کرد: حضور افزون بر ۳۰ میلیون زائر سالانه، وجود یک میلیون و ۲۰۰ هزار جمعیت حاشیه نشین و ۵۰۰ هزار تبعه خارجی از ویژگیهای خاص این کلانشهر هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه تعیین سقف تعهدات بیمه را از مشکلات این دانشگاه ذکر و بیان کرد: نمی توان خدمات را به مردمی که از مناطق دور و نزدیک به مراکز درمانی مراجعه می کنند، محدود به سقف تعهدات بیمه کرد لذا بازنگری در این خصوص ضروری است.
سومین همایش ملی تحول و نوآوری سازمانی با رویکرد الگوی اسلامی پیشرفت، تا فردا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه دارد.
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.