در اطلاعیه روز سه شنبه مرکز پیش بینی هواشناسی آمده: بر اساس تحلیل نقشه ‌ها و مدلهای هواشناسی انتظار می ‌رود از فردا چهارشنبه با استقرار سامانه بارشی و گسترش جریانات ناپایدار جوی در خراسان رضوی علاوه بر بارش برف و باران که به تناوب تا اواخر وقت شنبه هفته آتی ادامه خواهد داشت شاهد افزایش شدت وزش باد نیز باشیم.
بر این اساس پیش بینی وضعیت جوی روز چهارشنبه مبنی بر وزش باد شدید در بیشتر مناطق خراسان رضوی همراه با گرد وخاک رخ است. در این مدت احتمال بروز خسارت به ویژه در نوار شرقی و نیمه شرقی استان وجود دارد.
همچنین فردا آسمان در اغلب نقاط خراسان رضوی نیمه ابری همراه با رگبار و در برخی نقاط رعد و برق پیش بینی شده است. در نواحی سردسیر بارشها به شکل باران و برف رخ خواهد داد.
مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی وضعیت جوی پنجشنبه نهم اسفند را نیز نیمه ابری تا ابری و مه آلود همراه با بارش به ویژه در نیمه شمالی و مرکزی استان پیش بینی کرده است.
بر این اساس روز جمعه وضعیت هوا در خراسان رضوی قسمتی تا نیمه ابری همراه با وزش باد شدید و گرد و خاک به ویژه در نوار شرقی پیش بینی شده است که برای عصر جمعه بارشها در نواحی مرتفع و سردسیر به صورت باران و برف رخ خواهد داد.
این اطلاعیه می افزاید: روز شنبه آتی وضعیت جوی خراسان رضوی ابری همراه با وزش باد و در برخی نقاط بارش پراکنده باران پیش بینی شده و در نیمه جنوبی استان به ویژه در جنوب شرقی نیز بارشهای رگباری همراه با رعد و برق و احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیلها رخ خواهد داد.
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.