حمید رضا نوری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمامی واحدهای نانوایی و صنعتی که تا پیش از این بدون برخورداری از مجوز رسمی و پروانه های بهداشتی آرد آزاد می خریدند و فعالیت می کردند دیگر امکان خرید آرد ندارند.
وی ادامه داد: از این پس فقط افرادی که دارای پروانه مجاز باشند با ثبت اطلاعات پروانه خود در سامانه جامع فروش آرد امکان ثبت نام و بهره مندی از مزایای این سامانه را دارند.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: هدف از راه اندازی این سامانه شفافیت، ساماندهی و هدفمند شدن یارانه دولت در حوزه گندم و آرد و نظارت بر آن است. نوری افزود: یارانه اختصاصی دولت به گندم و آرد بسیار سنگین است و به همین علت پیش از این اعلام شده بود که نانوایی هایی که از چهارم مرداد امسال حتی پروانه هم دریافت کنند مورد تائید شرکت غله نیستند چرا که در شهرهایی مانند مشهد فعالیت واحدهای نانوایی به حد اشباع رسیده است و دیگر امکان صدور مجوز نانوایی وجود ندارد.
وی در خصوص برخی اخبار مبنی بر تعطیلی نانوایی ها در مشهد و برخی شهرستانهای خراسان رضوی به خاطر عدم دریافت آرد نیز گفت: هیچ واحد نانوایی دارای پروانه مورد تائید در استان وجود ندارد که آرد مورد نیاز خود را به میزان تولید و درخواست دریافت نکرده باشد.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: هم اکنون 150 واحد نانوایی فاقد مجوز در این استان وجود دارد که از این تعداد، 130 واحد در مشهد قرار دارد.
نوری افزود: در زمینه تامین آرد مورد نیاز خراسان رضوی به هیچ وجه کمبودی وجود ندارد و انبارهای استان کاملا پر هستند و سهمیه آرد فوق العاده برای یارانه های کشیک نوروزی نیز در حال نهایی شدن است.
او ادامه داد: توزیع آرد در استان خراسان رضوی بر اساس شمار جمعیت و با احتساب سرانه ماهیانه هر نفر 7.5 کیلوگرم توزیع می شود.
هم اکنون چهار هزار و 400 واحد نانوایی یارانه ای و هزار و 735 واحد نانوایی آزاد پز در استان خراسان رضوی فعالیت دارد.
1922/7496
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.