ابوالفضل شعبانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان این شکارچیان و صیادان متخلف را در قالب سه گروه مجزا درمشهد دستگیر و از آنها اجزاء و لاشه دو راس قوچ و میش وحشی و نیز 9 قطعه کبک وحشی را کشف و ضبط کردند.
وی ادامه داد: گروه نخست این صیادان در ارتفاعات منطقه حفاظت شده هزار مسجد با دام و تور در حال صید پرند گان وحشی بودند که با همکاری پاسگاه انتظامی گوجگی دستگیر و از آنها لاشه چهار قطعه کبک وحشی و پنج قطعه کبک شکاری که به عنوان طعمه استفاده می شد کشف شد و متخلفین با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در پی دریافت گزارشهای موثق مردمی مبنی بر شکار جانوران وحشی و اختفای آنها در دو منزل مسکونی در مشهد ماموران یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با دریافت مجوز قضایی اقدام به بازرسی از منزل افراد مظنون کردند که در این بازرسی اجزاء دو راس قوچ و میش وحشی کشف شد و برای برای این شکارچیان متخلفین هم پرونده مجزا تشکیل شد و به مراجع قضایی معرفی شدند.
شعبانی افزود: این شکارچیان متخلف باید مبلغ 218 میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست به حساب جرایم شکار و صید واریز کنند.
حدود 80 گونه پستاندار، 285 گونه پرنده، دو گونه دو زیست، 68 گونه خزنده و 24 گونه ماهی در طبیعت خراسان رضوی زیست می کنند و گونه‌های شاخص حیات وحش این استان شامل بز وحشی، قوچ، گوسفند وحشی، آهو، پلنگ، یوزپلنگ، گرگ، کفتار و انواع پرندگان از قبیل پرندگان شکاری، هوبره و کبک است.
1922/7496
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.