اتحادیه رستوران داران مشهد خواستار واگذاری مسئولیت تعیین حداقل نرخ چند قلم غذای گران و لوکس به فعالان همین صنف است اما ر انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان تعیین نرخ را در این حوزه حق قانونی خود می داند.
رئیس اتحادیه صنف رستوران، چلوکباب، آشپزخانه، کباب و حلیم مشهد روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به گرانی گوشت بهتر است تعیین نرخ غذاهای لوکس نظیر ماهیچه، شیشلیک، چلوگوشت و کباب برگ که مشتری کمتری دارند به واحدهای صنفی واگذار شود تا قیمت آنها در یک فضای رقابتی تعیین شود.
حسن امیریان افزود: اتحادیه صنف رستورانداران هیچ سهمی از گوشت تنظیم بازار ندارد و همه واحدهای زیرمجموعه این اتحادیه گوشت قرمز را با وجود این که گران شده به نرخ آزاد می خرند.
وی ادامه داد: تا 13 خرداد ماه امسال تعیین نرخ غذاها توسط اعضای اتحادیه صنف رستوران، چلوکباب، آشپزخانه، کباب و حلیم انجام می شد اما از آن تاریخ به بعد تعیین نرخ غذا برعهده 'انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان' گذاشته شده است.
رئیس اتحادیه صنف رستوران، چلوکباب، آشپزخانه، کباب و حلیم مشهد گفت: اول مرداد ماه امسال نرخهای پیشنهادی این اتحادیه به انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان ارائه شد اما بررسی نرخها توسط انجمن تا 26 دی ماه طول کشید و طولانی شدن زمان اعلام نرخ توسط آن انجمن، منجر به متضرر شدن واحدهای صنفی شد.
وی افزود: از ابتدای بهمن ماه نرخهای جدید غذاها برای اعضای اتحادیه رستوران داران اعلام شد اما در این مدت قیمت گوشت بسیار گران شده و با نرخهای جدید هم نمی توان غذا را حتی به اندازه قیمت تمام شده ارائه کرد ضمن اینکه در این شرایط مراجعه مردم به رستورانها نیز کمتر از گذشته شده است.
امیریان ادامه داد: با توجه به اینکه تعیین نرخهای جدید از سوی انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده به طول می انجامد و قیمت گوشت نیز ثبات ندارد بهتر است برای جلوگیری از ضرر بیشتر واحدهای صنفی، تعیین نرخ غذاهای لوکس به تولیدکنندگان آنها واگذار شود.
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان شهرستان مشهد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: این انجمن هیچ تاخیری در بررسی نرخها و اعلام نرخنامه جدید به اتحادیه رستورانداران نداشته است.
حمیدرضا باقرزاده افزود: پس از این که از خرداد ماه امسال تعیین نرخ غذا برعهده انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان گذاشته شد ابتدا نرخهای پیشنهادی اتحادیه رستورانداران منطقی نبود و در آن زمان نرخهای قبلی توجیه بیشتری داشت لذا نرخهای پیشنهادی این اتحادیه مغایر با حقوق مصرف کنندگان تشخیص داده شد.
وی ادامه داد: طی ماههای گذشته قیمت مواد اولیه افزایش یافت و این امر موجب شد که نرخهای پیشنهادی اتحادیه رستورانداران منطقی به نظر برسد لذا در نهایت انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان مشهد نرخنامه جدیدی به اتحادیه رستورانداران اعلام کرد که مورد پذیرش این اتحادیه نیز قرار گرفت.
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان شهرستان مشهد گفت: بعد از این نرخنامه جدید، اتحادیه رستورانداران مشهد دوباره درخواست تغییر نرخ داد که هنوز مورد موافقت انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان قرار نگرفته است.
وی افزود: بر اساس 'قانون نظام صنفی' و دستورالعمل وزارت صنعت، معدن و تجارت مسئولیت تعیین نرخ خدمات برعهده انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان است و این انجمن در مشهد فقط طبق قانون عمل می کند.
827 واحد صنفی در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد زیر پوشش اتحادیه صنف رستوران، چلوکباب، آشپزخانه، کباب و حلیم قراردارند.
7489/1922
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.