دکتر علیرضا مسلم روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از این تعداد چهارهزار بیمار مورد آنژیوگرافی و دو هزار بیمار آنژیوپلاستی و استندگذاری شده و همچنین 250 مورد عمل جراحی قلب باز در این بیمارستان صورت گرفته است.
وی گفت: بخش آنژیوگرافی بیمارستان حشمتیه سبزوار با در اختیار داشتن دو فوق پزشک تخصص اینترونشن و 13 پزشک کاردیولوژیست به صورت 24 ساعته فعالیت می کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: آنژیوگرافی یک روش تشخیصی تهاجمی برای تشخیص وجود و شدت تنگی عروق کرونر قلب است. بیشتر بیماران این مرکز از طریق رگ دست آنژیوگرافی می شوند که در این روش عوارض موضعی آنژیوگرافی کاهش یافته و ترخیص بیمار پس از چهار ساعت امکانپذیر است.
وی ادامه داد: 90 درصد اعمال جراحی قلب در بیمارستان حشمتیه سبزوار به صورت 'بای پس' عروق کرونر صورت می گیرند و جراحیهای قلب باز انجام شده در این مرکز شامل بای پس عروق کرونر، جراحی دریچه قلب و تامپوناد قلبی است.
بیمارستان 245 تختخوابی تخصصی و فوق تخصصی حشمتیه شامل بخشهای فوق تخصصی اطفال و نوزادان، قلب، بخش جراحی، مراقبتهای ویژه سی.سی.یو، آی.سی.یو، جراحی قلب، اورژانس، آزمایشگاه ، داروخانه، رادیولوژی، سی.تی.اسکن، سونوگرافی، ماموگرافی، آنژیوگرافی، آنژیوپلاستی و درمانگاههای تخصصی است.
سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
8145/7495/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.