مسعود هنربخش روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون 10مرکز سرپناهی شامل هفت مرکز ویژه مردان و سه مرکز ویژه زنان در سکونتگاههای غیررسمی و حاشیه شهر مشهد و نیز شهرهای سبزوار و تربت حیدریه برای معتادان خیابانی و متجاهر دایر هستند.
وی ادامه داد: گنجایش هر مرکز سرپناهی مردان 60 نفر است که در شرایط خاص و شبهای زمستانی اسکان تا بیش از 70 نفر را نیز انجام می دهد. در بخش مرکز زنان نیز گنجایش حدود 50 نفر برای هر مرکز لحاظ شده که در شبهای زمستان این میزان به بیش از 50 نفر در شب می رسد.
معاون اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: کار مراکز سرپناهی در روزهای عادی از ساعت 18 آغاز می شود اما در زمستان و روزهای اخیر فعالیت این مراکز شبانه روزی شده است.
وی افزود: طی دو ماه اخیر چهار مرکز سرپناهی شامل یک مرکز در سبزوار، یک مرکز در تربت حیدریه و دو مرکز در مشهد به مجموع شش مرکز فعال در کلانشهر مشهد افزوده شده اند. مجموع میزان اقامت و اسکان شبانه این مراکز در نیمه نخست امسال هزار و 100 نفر بود. به دلیل مساعد بودن هوا میزان مراجعه معتادان برای اسکان شبانه به مراتب کمتر از فصل سرد سال است.
او گفت: ارائه خدمات به معتادان صرفا با مراجعه اختیاری آنان به مراکز سرپناهی صورت می گیرد.
390 مرکز در حوزه درمان و کاهش آسیب اعتیاد در خراسان رضوی تحت نظارت اداره کل بهزیستی فعالیت دارند. این مراکز پارسال به 62 هزار نفر ارائه خدمت کرده اند.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.