علیرضا رزم حسینی روز پنجشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در مشهد افزود: اصل بر برائت است و تا زمانی که سرمایه گذار و کارآفرین تخلف نکرده است مورد حمایت دولت و حاکمیت قرار دارد.
وی اظهار داشت: با همین نگاه است که در تفاهم نامه های اقتصادی که بین شرکتهای معین اقتصادی و مسئولان هر منطقه در این استان منعقد می شود، رئیس دادگستری آن منطقه هم زیر تفاهم نامه ها را امضا می کند.
وی با اشاره به 40 سالگی انقلاب اسلامی ایران گفت: در این 40 سال، جمهوری اسلامی کارنامه درخشانی در حوزه زیرساختها داشته است اما در آغاز دهه پنجم با کاستیهایی نیز مواجهیم.
رزم حسینی افزود: هم اکنون 26 درصد جمعیت کشور را روستائیان و 74 درصد را شهرنشینان تشکیل می دهند و این یعنی اشکالاتی داشته ایم که به این وضع رسیده ایم و از جمله این اشکالات، نظام تمرکز گرایی است که به آن گرفتار شده ایم.
وی اظهار داشت: ما می خواهیم در خراسان رضوی با استفاده از الگوی موفق توسعه قلعه گنج کرمان 12 منطقه اقتصادی راه اندازی کنیم و توسعه این مناطق را به افراد و شرکتهای توسعه گرا واگذار نمائیم.
وی گفت: این شرکتها یا نهادهای توسعه گرا پس از شناسایی توانمندیهای هر منطقه به مردم آموزش می دهند که چگونه کسب و کار و صندوقهای خرد و کوچک سرمایه گذاری راه اندازی کنند.
در این نشست، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی به عنوان معین اقتصادی شهرستان گناباد، بانک رسالت به عنوان معین اقتصادی بخش کاخک شهرستان گناباد و شهرستان بجستان و بانک صنعت و معدن به عنوان معین اقتصادی شهرستان قوچان انتخاب شده و تفاهم نامه های مربوطه را با مسئولان این شهرستانها و استاندار خراسان رضوی امضا کردند.
1922/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.