داوود فرهادیان یکشنبه شب در مراسم گرامیداشت روز جهانی گمرک در مشهد افزود: ضمانت نامه گمرکی یک توافق نامه برای پرداخت بدهی های گمرکی است که ارائه آن امکان ترخیص کالا را از گمرک ممکن می سازد.
وی اظهار داشت: صدور این ضمانت های گمرکی از سوی گمرک ایران کمک موثری برای واحدهای تولیدی خراسان رضوی است.
معاون ستاد نظارت بر گمرکات خراسان رضوی، شفافیت در تشریفات گمرکی، کاهش مدت زمان ترخیص کالا، حذف پروسه های کاغذی و الکترونیکی شدن فرآیندهای گمرکی، افزایش درآمدهای گمرکی و نظارت دقیق تر بر روند صادرات و واردات را از دستاوردهای دولت در این بخش برشمرد.
رئیس کمیسیون حمل و نقل، لجستیک و گمرک اتاق بازرگانی ایران نیز در این مراسم گفت: گمرکات خراسان رضوی بیشترین همکاری را با فعالان اقتصادی داشته و عملکرد مناسب آنها باعث تعادل بخشی به اقتصاد کشور شده است.
مجتبی بهاروند افزود: به عنوان نماینده اتاق بازرگانی ایران در کمیته رصد تحریم های نهاد ریاست جمهوری حضور دارم و مشکلات مربوط به فرآیند صادرات و واردات را به معاون حقوقی رئیس جمهوری منتقل کرده ام.
وی اظهار داشت: دولت لایحه اصلاح قانون گمرکی را از مجلس شورای اسلامی پس گرفت، این در حالی است که قانون فعلی گمرکی نواقص بسیار دارد و دولت می تواند با همکاری اتاق بازرگانی ایران قانون امور گمرکی را اصلاح کند تا مشکلات واردات و صادرات کالا حل شود.
نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران نیز در این مراسم گفت: بوروکراسی اداری و دیوان سالاری تحت هیچ شرایطی نمی تواند از ابزارهای توسعه کشور به شمار رود و این موارد جزو ویژگی های کشورهای جهان سوم است.
حسن حسینی افزود: امروزه مشاهده می شود برخی افراد دانا و اقتصاددان خانه نشین شده اند و افرادی که نمی توانند در امور اقتصادی موثر واقع شوند، به عنوان مسئولان برخی دستگاه های اجرایی مشغول فعالیت هستند.
وی اظهار داشت: یک مدیر دانا و کارآمد می تواند بوروکراسی اداری و دیوان سالاری را کاهش دهد و مدیریت مطلوب ناظر گمرکات خراسان رضوی باعث شده است تمایل تجار به صادرات و واردات کالا از گمرک مشهد افزایش یابد.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: آمریکا در 22 فروردین ماه خروج خود را از برجام اعلام و در 13 آبان ماه به طور رسمی از برجام خارج شد.
حسینی افزود: این در حالی است که هنوز آمریکا از برجام خارج نشده بود که قیمت دلار به نزدیک 18 هزار تومان رسید و هزاران تصمیمات آنی از سوی برخی مدیران گرفته و بخشنامه های خلق الساعه صادر شد.
وی اظهار داشت: همین که آمریکا در 13 آبان از برجام خارج شد، ناگهان قیمت دلار به نزدیک 10 هزار تومان رسید که این اتفاقات نشان از عدم تدبیرهایی است که بر اقتصاد کشور مترتب است و ربطی به آمریکا که 40 سال دشمن این کشور بوده است ندارد.
حسینی گفت: با این حال در 40 سال گذشته اتفاقات خیلی خوبی در اقتصاد کشور رخ داده است، کاستی هایی نیز وجود دارد که می توان آنها را با اتکا به مدیران کارآمد و دانا برطرف کرد.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.