جواد اسلامی محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح پیرو دستور رئیس جمهوری برای ساخت 100 هزار واحد مسکونی برای اقشار کم درآمد در محلات کم برخوردار شهرها در سطح کشور تعریف شد. سهمیه سالهای 1397 و 1398 خراسان رضوی در این چارچوب چهار هزار واحد مسکونی است.
وی ادامه داد: 85 درصد از مجموع چهار هزار واحد سهمیه خراسان رضوی در حاشیه شهر مشهد و مناطق کم برخوردار آنو بقیه این واحدهای مسکونی در دیگر شهرهای استان بنا می شوند.
معاون اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: طرح مسکن اجتماعی در قالب تفاهمنامه وزارت راه و شهرسازی، صندوق توسعه ملی و بانک مسکن در کل کشور اجرایی شده است. زمین مورد نظر برای این طرح نیز از سوی سازمان ملی زمین و مسکن در مناطق ضعیف شهرها از محل زمینهای اجاره ای 99 ساله اختصاص یافته است.
وی افزود: هر واحد از طرح مسکن اجتماعی در متراژ 75 تا 90 مترمربع دارای 600 میلیون ریال تسهیلات بانک مسکن با نرخ بهره 9 درصد و آورده 800 میلیون تا 900 میلیون ریالی متقاضی است. هر واحد این طرح توسط انبوه ساز ساخته می شود.
اسلامی محمدی ادامه داد: در صورتی که متقاضی قادر به تامین آورده نبود، به دنبال راهکاری هستیم که تسهیلات دیگری از طریق صندوق یکم بانک مسکن به متقاضیان مسکن اجتماعی اختصاص یابد تا در نهایت آورده آنان برای هر واحد به 300 میلیون ریال برسد.
وی گفت: دو هزار واحد ساخته شده طرح مسکن اجتماعی خراسان رضوی در دهه فجر امسال افتتاح و همزمان با آن ساخت دو هزار واحد باقیمانده طرح در سطح استان آغاز می شود.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.