معاون اجتماعی و مشارکتهای سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در حاشیه این همایش به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به نامگذاری 29 دی ماه به عنوان روز' هوای پاک' برنامه های پیاده روی مختلفی در این کلانشهر مشهد اجرا شد و در همین چارچوب جمعی از شهروندان مشهدی از میدان الندشت به سمت میدان شریعتی پیاده روی کردند و نیز همایش پیاده ‌روی بچه ‌های مشهد با حضور کودکان برگزار شد.
رضا دانایی افزود: در این هماش کودکان مشهدی از تمامی فرهنگسراهای شهر، در میدان فلسطین گرد هم آمدند تا با زبان کودکانه از بزرگترها بخواهند هوایی برای نفس کشیدنشان باقی بگذارند.
همچنین محمد رضا کلایی شهردار مشهد و جمعی از معاونان شهرداری امروز به مناسبت 'روز هوای پاک' مسیر میدان توحید تا ساختمان شهرداری را پیاده روی کردند.
همزمان با روز هوای پاک میانگین شاخص کیفیت هوای مشهد 49 ای.کیو.آی لذا در وضعیت پاک قرار دارد.
طی 9 ماه گذشته شهروندان مشهد 30 روز هوای پاک، 211 روز هوای سالم، 32 روز هوای ناسالم برای گروههای حساس و سه روز هوای ناسالم برای همه گروهها را پشت سر گذاشتند.
29 دی ماه از سال 1374 به عنوان 'روز ملی هوای پاک' در ایران اعلام شده است. هدف از اعلام روز ملی هوای پاک ایجاد حساسیت بیشتر در بین اقشار مختلف مردم نسبت به این مهم است.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.