محمدرضا مظلومی روز چهارشنبه در نشست مجمع انتخاب رئیس هیات ورزشهای نابینایان و کم بینایان خراسان رضوی در مشهد افزود: این موضوع نتیجه نگاه دولت به این بخش و ورزشهای معلولان است که قطعا توجه بیشتر به این موضوع دستاوردهای بیشتری را برای ورزش کشور به همراه خواهد داشت.
وی ادامه داد: ورزش نابینایان و کم بینایان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران شکل گرفت و رشد نمود. ورزش برای این قشر از افراد جامعه امر خاصی است که باید به شیوه ای متفاوت به آن نگاه شود و شرایط را برایش فراهم کرد.
رئیس فدراسیون ورزشهای نابینایان و کم بینایان به وجود 9 رشته ورزشی در بخش مردان و شش رشته در بخش رنان نابینا و کم بینا اشاره و بیان کرد: پارسال 23 مسابقه کشوری برای این قشر برگزار شد که هزینه های زیادی نیز برای فدراسیون در پی داشت. به دلیل عدم پخش تلویزیونی مسابقات نابینایان حامیان مالی تمایل زیادی به سرمایه گذاری در این بخش ندارند لذا بیشتر هزینه های این طیف از ورزشکاران باید توسط دولت و یا افراد نیکوکار تامین شود.

* خراسان رضوی میزبان شنای نابینایان
رئیس هیات نابینایان و کم بینایان خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: مسابقات شنای قهرمانی کشور در دو بخش آقایان و بانوان به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بهمن ماه آتی به میزبانی این استان برگزار می شود.
محمود باقرزاده افزود: این مسابقات در دو بخش آقایان و بانوان در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان در کلاسها و مواد مختلف کرال پشت و قورباغه برپا خواهد شد. رقابتهای مردان طی روزهای 24 تا 27 بهمن و بانوان یکم تا سوم اسفند ماه آتی برگزار می شود و هر ورزشکار می تواند حداکثر در چهار ماده انفرادی و یک ماده تیمی شرکت کند.
وی پیش بینی کرد 160 شناگر مرد و 120 زن در این مسابقات شرکت کنند.
رئیس هیات نابینایان و کم بینایان خراسان رضوی همچنین گفت: این هیات برای برگزاری مسابقات بهمن ماه آتی قهرمانی جودو نابینایان کشور در مشهد نیز در حال رایزنی با فدراسیون است.
نشست مجمع انتخاب رئیس هیات نابینایان و کم بینایان خراسان رضوی با شرکت 15 عضو از 17 عضو آن و چهار نامزد به نامهای محمود باقرزاده، رضاحسینی، علیرضا مرتضوی پسند و وحیدنیک فرجام برگزار شد. حسین موسوی نیز در این مجمع حضور پیدا نکرد و پیش از رای گیری وحیدنیک فرجام نیز به نفع باقرزاده کناره گیری کرد. در پایان محمود باقرزاده توانست با کسب 12 رای از مجموع 15 رای ماخوذه به مدت چهار سال ریاست هیات نابینایان و کم بینایان خراسان رضوی را بر عهده بگیرد. باقرزارده از سال 1368 ریاست این مجمع را بر عهده داشته است.
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.