محمد ابراهیم زاده چناری روز یکشنبه در 'همایش حقوق و نقش زنان در جامعه و خانواده' در تربت حیدریه افزود: ترویج شبکه های اجتماعی و فضای مجازی زاییده موج سوم تحولات جهانی یا همان انقلاب انفورماتیک می باشد که این موج بنیان فرهنگی خانواده ها را آماج خود قرار داده است.
وی ادامه داد: اعتقادها و باورهای فرهنگی خانواده ها متفاوت است. بر این اساس اگر به دنبال مصون نگه داشتن بنیان خانواده و رشد و تعالی آن هستیم لازم است روی آموزه های فرهنگی و باورهای اعتقادی خانواده ها کار فرهنگی انجام بدهیم.
رئیس دادگستری تربت حیدریه گفت: رشد آسیبهای اجتماعی و فروپاشی بنیان خانواده بدان خاطر است که در سبد فرهنگی خانوار ایرانی آموزه های فرهنگی شبکه های اجتماعی جا خوش کرده و موجب شده خانواده از آموزه های دینی و اسلامی دور شود. این در حالی است که طبق آموزه های قرآنی و جهانبینی اسلامی، زنان دارای حقوقی هستند که به هیچوجه نمونه آن در حقوق غربی یافت نمی شود.
وی افزود: در حالی که قرآن برای زنان حقوقی چون زندگی، آموزش، مسکن، آزادی، ارث، نفقه و حتی حق امضای معاهدات سیاسی قائل شده اما از نگاه غربی زن موجودی طفیلی، پست، ناپاک و فاقد شرافت معرفی شده که حتی حق ورود به بهشت را نیز ندارد.
مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در فاصله 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.
7079/6121/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.