به گزارش ایرنا، مجمع انتخاب رئیس هیات ورزش کارگری خراسان رضوی روز چهارشنبه در سالن جلسات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با حضور 21 نفر اعضای مجمع برگزار شد.
در این انتخابات محمد دامادی و حمیدرضا محمدی یوسف آباد برای ریاست هیات ثبت نام کردند که محمدی یوسف آباد با 16 رای به عنوان رئیس هیات به مدت چهار سال انتخاب شد.
وی پیش از این سرپرستی هیات ورزش کارگری خراسان رضوی را بر عهده داشت.

* اعزام کارگران ساده به مسابقات جهانی
نایب رئیس فدراسیون کارگری کشور در این مجمع گفت: براساس نظر فدراسیون جهانی کارگری در مسابقات سال آینده کارگران جهان که خرداد ماه در اسپانیا برگزار می شود ورزشکاران رنکینگ دار آسیایی و جهانی نباید شرکت کنند و کارگران ساده حق حضور دارند.
بیژن شفیع خراسانی ادامه داد: نظر فدراسیون جهانی این است که مسابقات جهانی به منظور ایجاد شور و نشاط بین کارگران است و بیشتر حالت جشنواره دارد و کسب مقام در مرتبه بعدی است و ورزشکاران حرفه ای نیاز به حضور در این مسابقات ندارند.

* اجرای ماده 154 قانون کار
رئیس هیات ورزش کارگری خراسان رضوی هم در این مجمع با بیان اینکه 50 هزار کارگر ورزشکار در این استان فعالیت می کنند اظهار داشت: شرکت منظم در مسابقات کشوری و انتخابی تیم ملی، توسعه و گسترش ورزش بانوان و برگزاری مسابقات در کارخانه ها و واحدهای تولیدی از جمله برنامه های این هیات است.
حمیدرضا محمدی یوسف آباد گفت: پیگیری ماده 154 قانون کار و ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده از دیگر برنامه هایی است که با جدیت دنبال خواهد شد.
بر اساس ماده 154 قاون کار، کارفرمایان باید برای هر کارگر مبلغ یکصد هزار ریال به حساب وزارت کار واریز کنند تا برای توسعه و گسترش ورزش کارگری هزینه شود.
بر اساس ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز واحدهای تولیدی می توانند سه درصد از 10 درصد سهم مالیات بر ارزش افزوده خود را برای فعالیت های ورزشی کارگران خود هزینه کنند.
7507 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.