محمد زاهدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اداره پست نیشابور با داشتن نیابت گمرکی ارسال مرسولات از ابتدای امسال 262 فقره مرسوله خارجی داشته که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش داشته است.
وی اظهار داشت: روزانه بیش از یک هزار مرسوله پستی به شبکه پستی نیشابور وارد و بیش از 700 مرسوله خارج می شود.
وی گفت: از ابتدای امسال 291 هزار و 297 مرسوله پستی به این شهرستان وارد و 483 هزار و 144 مرسوله خارج شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب هفت و 20 درصد افزایش داشته است.
زاهدی افزود: طرح ملی جی نف جهت یکسان سازی نشانی ساکنان شهری و روستایی با کدپستی 10 رقمی در شهر نیشابور با هزینه 2 میلیارد ریال اجرا شده و در این راستا 123 هزار رکورد شهری و 45 هزار رکورد روستایی ثبت شده است.
وی با اشاره به اجرای این طرح به صورت همزمان در شهر قدمگاه و فیروزه خاطرنشان کرد: با همکاری شهرداری کد های پستی بر روی نقشه های پارسل بندی پیاده شده و با پلاک کوبی در منازل، تمام ادارات و مکانهای تجاری تکمیل می شود.
وی گفت: در راستای تحقق دولت الکترونیک با اجرای کامل طرح جی نف در بستر اینترنت تمام خدمات سازمان ها و ادارات به صورت الکترونیک و ارسال همه مرسوله ها با ارائه کدپستی انجام می شود.
وی بیان کرد: از ابتدای امسال سرویس پست پیام در نیشابور راه اندازی شده که تاکنون سه هزار و 600 مورد خدمات ارائه کرده است و با فعال سازی سرویس ارسال کارت ملی هوشمند در نیشابور، قدمگاه و فیروزه تا کنون 173 هزار و 628 مورد ثبت نام و 114 هزار و 652 مورد تحویل کارت ملی هوشمند به شهروندان صورت گرفته که در این چارچوب 2 گشت سیار برای تحویل کارت ملی هوشمند به افراد معلول راه اندازی شده است.
وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال درآمد اداره پست نیشابور بیش از 19 میلیارد ریال بوده که 95 درصد درآمد پیش بینی شده محقق شده و امسال رشد درآمد اداره پست نیشابور به دلیل کاهش ترافیک کارت ملی کاهش داشته است.
وی با اشاره به اینکه بیش از 30 نوع خدمت توسط پست نیشابور ارائه می شود ادامه داد: در این شهرستان 34 دفتر پیشخوان شهری، سه دفتر پیشخوان روستایی، 31 دفتر آی.سی.تی روستایی، 2 نمایندگی پذیرش مرسولات شهری، چهار پیمانکار حمل مرسولات پستی و چهار پیمانکار حمل وجوه پست بانک به ارائه خدمات می پردازند.
وی اظهار کرد: 21 صندوق پستی در شهر نیشابور، 2 صندوق پستی در قدمگاه و 2 صندوق در فیروزه و 168 صندوق شخصی فعال در اداره پست نیشابور موجود است.
مرکز شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در 127 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
9869 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.