به گزارش ایرنا در این مراسم تفاهم نامه ای بین شرکت صنعت سلامت فرامرزی و شرکت تعاونی دهیاری های روستاهای شرق مشهد برای توسعه خدمات بازیافت و بهره برداری از این دستگاه منعقد شد.
بر این اساس دستگاه بازیافت به مبلغ 440 میلیون ریال از شرکت یاد شده خریداری و فراورده های خشک بازیافت شده آن که به صورت پوره یا فشرده شده می باشد مدت پنج سال به صورت رایگان در اختیار شرکت سازنده قرار خواهد گرفت.
مدیر عامل شرکت تعاونی دهیاری های شرق مشهد به خبرنگار ایرنا گفت: این اقدامات در راستای اجرایی شدن بخشی از مفاد قانون برنامه ششم توسعه کشور مبنی بر توسعه بازیافت و تبدیل مواد انجام شده است.
عباسعلی بادیانی افزود: این دستگاه که ارزش واقعی آن یک میلیارد و 200 میلیون ریال است در روستای همت آباد مشهد نصب و راه اندازی شد و دلیل انتخاب این روستا نیز همجواری با روستاهای پر جمعیت منطقه است که روزانه 10 تن زباله تولید می کنند.
وی اظهار داشت: در این منطقه کارگاههای متعدد بازیافت مواد فعال است که در برخی موارد بدون در نظر گرفتن شرایط ایمنی اقدام به بازیافت و تولید محصولات کاغذی یا ظروف یکبار مصرف می کنند اما دستگاه تازه افتتاح شده با روشهای بهداشتی و مورد تایید مراجع دارای صلاحیت، محصول خام بازیافتی را در اختیار واحد های تولیدی قرار می دهد.
وی گفت: امتیاز دیگر این دستگاه این است که زباله خشک مردم خریداری می شود و این موضوع موجب می گردد فرایند بازیافت و تبدیل مواد در چرخه سالم و بهداشتی و با سود اقتصادی برای ساکنان منطقه همراه باشد.
روستای همت آباد جزو مناطق حاشیه مشهد است که در محدوده خدماتی شهرداری این شهر قرار دارد.
روستاهای گرجی سفلا و دهرود نیز در مجاورت این روستا قرار دارند که در مجموع بیش از 50 هزار نفر را در خود جای داده اند.
از 3.5 میلیون نفر جمعیت شهر مشهد یک میلیون و 250 هزار نفر در حاشیه شهر زندگی می کنند.
3221 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.