این مرکز روز چهارشنبه گزارش داد: بر اساس تحلیل نقشه‌ های هواشناسی از فردا 13 دی ماه خراسان رضوی تحت تأثیر سامانه بارشزا قرار می گیرد که با گسترش و استقرار کامل آن از عصر پنجشنبه بارشهای رگباری همراه با وزش شدید باد از نواحی غرب و شمال غرب استان آغاز خواهد شد.
این سامانه جوی با جریانهای سرد هوایی همراه است لذا از اواخر وقت فردا پنجشنبه افت دمای هوا در سطح خراسان رضوی رخ خواهد داد.
بر این اساس با توجه به حجم بارش‌ امکان وقوع آبگرفتگی معابر در شهرستانها و سیلابی شدن مسیلها در خراسان رضوی در فاصله زمانی پنجشنبه و جمعه آتی وجود دارد. با فعالیت این سامانه جوی به ویژه روز جمعه 14 دی ماه وزش باد در اغلب نقاط استان شدید با احتمال بروز خسارت پیش‌ بینی می‌شود.
همچنین بارشها در نواحی سردسیر به شکل باران و برف و احتمال بارش تگرگ پیش ‌بینی شده و طی روز شنبه آتی علاوه بر بارشهای پراکنده انتظار می ‌رود پدیده مه بطور گسترده‌ خراسان رضوی را تحت تاثیر قرار دهه که باعث کاهش میدان دید در اغلب جاده ها خواهد شد.
بر اساس اطلاعیه اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با توجه به بارش باران و برف، وزش باد شدید، تشکیل مه و کاهش دید احتمال اختلال در فعالیت سامانه حمل و نقل دور از انتظار نیست.
بر اساس مدلهای پیش ‌یابی بیشترین حجم بارش طی این مدت در شهرستانهای درگز، قوچان، چناران، کلات، سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، نیشابور، ارتفاعات بینالود، فریمان، توابع تربت حیدریه و کاشمر، اطراف سرخس و مشهد پیش بینی می شود.
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.