معاون عملیات آتش‌نشانی مشهد از وقوع گازگرفتگی در یک ساختمان مسکونی در بلوار فرهنگ و مرگ یک نفر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آتشپاد دوم مهدی رضایی با اعلام گازگرفتگی در یک ساختمان مسکونی در بلوار فرهنگ درباره جزئیات این حادثه گفت: شب گذشته حادثه گازگرفتگی در یک واحد مسکونی در بلوار فرهنگ به سامانه 125 اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان ایستگاه 33 آتش‌نشانی با تجهیزات لازم به محل حادثه اعزام شدند.

وی  ادامه داد: اقوام حادثه دیدگان از عدم پاسخگویی آنها نگران شده و با آتش‌نشانی تماس گرفته بودند که آتش‌نشانان به محض حضور در محل با تجهیزات موجود در واحد را باز کرده و با ورود به منزل با وضعیت کاملاً بی‌رمق و بی‌حال دو خانم ( مادر و فرزند ) مواجه شدند که هیچگونه علائم حیاتی نداشتند.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی مشهد ضمن اشاره به تلاش نیروهای امدادی در انجام عملیات احیاء حادثه دیدگان، خاطرنشان کرد: تلاش نیروهای امدادی برای احیای بانوی حدوداً 33 ساله نافرجام ماند و  علایم حیاتی دختر جوان بازگشت .

معاون عملیات آتش‌نشانی مشهد ضمن اشاره به مرگ مادر و انتقال دختر جوان به بیمارستان ، تصریح کرد: علت اصلی مرگ مادر توسط کارشناسان پزشکی قانونی مشخص می‌شود اما با توجه به اینکه در و پنجره‌های این منزل بسته بود همچنین وجود گاز منوکسیدکربن که بوسیله دستگاه گاز سنج در محل تست شد و نقص در دودکش آبگرمکن، احتمال می رود متوفی به علت گازگرفتگی جان خود را از دست داده باشد.

وی ادامه داد: در نهایت پس از خاتمه عملیات محل حادثه تحویل عوامل انتظامی شد و آتش‌نشانان به ایستگاه‌شان بازگشتند.

این مقام ایمنی در آتش‌نشانی متذکر شد: از هموطنان تقاضا می‌کنیم تا زمانی‌که از وسایل شعله‌دار چه گرمایشی و چه غیرگرمایشی استفاده می‌کنند حتماً باید مسیر و راهی برای ورود هوای تازه به محیط در نظر بگیرند زیرا نبود راه مناسب باعث کاهش اکسیژن محیط و متعاقباً باعث تولید و انتشار گاز کشنده مونوکسیدکربن می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.