محمد نظری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایران فناوری تولید ساعت مچی یا دیواری ندارد و آنچه در داخل کشور در این حوزه ساخته می شود فقط مربوط به قاب ساعتهای دیواری است.
وی ادامه داد: ساعتهای مچی و دیواری موجود در بازار ایران 100 درصد وارداتی هستند و عموما برندهای آنها مربوط به کشورهای ژاپن، سوئیس، چین و هنگ کنگ است.
رئیس اتحادیه صنف ساعت فروشان مشهد گفت: امسال با توجه به افزایش نرخ ارز، ساعت گران شد و در مقابل واردات آن به دلیل عدم اختصاص ارز دولتی کاهش یافت لذا ساعتهایی که از خارج وارد می شوند با ارز آزاد خریداری شده اند.
وی افزود: ساعتهای ارزان و تزئینی که در خرازیها به وفور دیده می شوند ساعتهای کم کیفیت چینی هستند. این ساعتها نیز که قبلا بسیار ارزان بود هم اینک با توجه به افزایش نرخ ارز قیمت بیشتری نسبت به گذشته دارند.
نظری ادامه داد: با رواج فناوریهای پیشرفته و موبایل فروش ساعت مانند گذشته رونق ندارد و تقریبا به یک کالای تزئینی تبدیل شده لذا جزو ملزومات خانوار نیست و در شرایط اقتصادی فعلی نیز بازار ساعت بسیار کساد شده است.
وی گفت: در صورتی که نرخ ارز کاهش یابد و وضعیت اقتصاد به شرایط متعادل برسد شاید بازار ساعت مانند گذشته رونق گیرد و از کسادی فعلی خارج شود.
350 واحد صنفی دارای پروانه کسب در کلانشهر مشهد زیر پوشش اتحادیه ساعت فروشان هستند.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.