دکتر علیرضا رمزی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در سالهای اخیر افراد و شرکتهای سودجو با سوء استفاده از نام و عنوان سازمان بیمه سلامت با وعده ارائه بیمه تکمیلی، پرداخت هزینه های دندانپزشکی و سایر هزینه های درمانی وجوهی را از مردم اخذ می کنند که از نظر بیمه سلامت کلاهبرداری به شمار می رود.
وی اظهار داشت: این شرکتهای سودجو هیچ وابستگی به سازمان بیمه سلامت ندارند، لذا شهروندان در صورت مشاهده اینگونه تخلفات مراتب را از طریق سامانه ارتباطی رسیدگی به شکایات مردمی بیمه سلامت با شماره 1666 اطلاع رسانی کنند.
وی گفت: سه میلیون و 600 هزار بیمه شده در صندوقهای مختلف بیمه ای زیر پوشش بیمه سلامت در این استان قرار دارند و تعداد اتباع خارجی بیمه شده نیز 9 هزار نفر است.

* پرداخت روزآمد مطالبات
رمزی از کاهش تاخیر در پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت طی سال جاری خبر داد و افزود: هر ماه 900 میلیارد ریال به پنج هزار موسسه طرف قرارداد این نهاد مانند پزشکان و بیمارستانها پرداخت می شود.
وی اظهار داشت: در سال جاری پرداختی ها به موسسات طرف قرارداد در بخش های دولتی و دانشگاهی تقریبا به روز شده و در بخش های خصوصی یک تا 2 ماه تاخیر دارد.
وی گفت: با این حال مطالبات برخی موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت خراسان رضوی در سال گذشته به مبلغ چهار هزار و 750 میلیارد ریال هنوز پرداخت نشده است.
مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی با اشاره به نخستین رویداد هم اندیشی در عرصه بیمه سلامت افزود: این سازمان بدین طریق بهترین راهکارهای پیشنهادی جهت ارائه خدمات مطلوب به بیمه شدگان را در موضوعاتی مانند نظارت بر خدمات بیمه سلامت، آموزش، پیشگیری و ارتقای سلامت، مدیریت منابع و مصارف دنبال می کند.
رمزی اظهار داشت: استادان دانشگاه، دانشجویان، پزشکان، کارکنان سازمان بیمه سلامت و سایر گروههای مرتبط می توانند در این هم اندیشی شرکت کنند و به ایده های برتر جوایز نفیس اهدا می شود.
وی همچنین از برپایی کنفرانس ملی 'بیمه سلامت، پوشش بیمه همگانی، مدیریت منابع مالی' با محورهایی همچون خرید راهبردی خدمات سلامت، پوشش همگانی اجباری، حفاظت مالی از اقشار آسیب پذیر، تامین و پایداری منابع مالی، نظام ارجاع و پزشک خانواده سلامت و حقوق شهروندی، 30 بهمن ماه در تهران خبر داد.
هم اکنون 58 درصد جمعیت 6 و نیم میلیون نفری استان خراسان رضوی زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.
3027 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.