سرهنگ حمیدرضا دهنوی روز چهارشنبه در حاشیه دومین همایش تخصصی حمل و نقل و ترافیک نیشابور طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با این حال تعداد مجروحان تصادفات رانندگی افزایش داشته که از این تعداد 60 درصد مربوط به عابران پیاده، 22 درصد راکبان موتورسیکلت، 11 درصد دوچرخه سواران و بقیه مربوط به رانندگان و سرنشینان خودرو است.
وی با بیان اینکه پیش از این بیشترین آمار فوت شدگان در این بخش مربوط به موتورسواران بود اظهار داشت: در این آمار سن عابران پیاده نیز نسبت به قبل افزایش یافته که نشان دهنده نیاز جامعه به آموزش فرهنگ ترافیک است.
وی گفت: ترافیک در کشور ما خودرو محور است و از اهداف این همایش تاکید بر انسان محور بودن ترافیک و حمل و نقل پاک و دوچرخه سواری است.
سرهنگ دهنوی افزود: ترافیک شهرهای ما به سویی می رود که دیگر فضایی برای عبور خودروها نداریم و باید ایجاد پیاده راه، پیاده محور بودن شهرها و استفاده از دوچرخه و حمل و نقل پاک مورد توجه قرار گیرد.

* مسیر سبز ترافیکی در نیشابور ایجاد شده است
شهردار نیشابور نیز در حاشیه این همایش به خبرنگار ایرنا گفت: امسال با تجهیز 11 تقاطع به چراغ فرماندهی هوشمند در شهر نیشابور مسیر سبز ترافیک در این شهر ایجاد شده است.
علی نجفی افزود: ایجاد این مسیر موجب کاهش 80 درصدی زمان انتظار راننده در تقاطع ها و کاهش مصرف سوخت خودرو گردیده است.
وی اظهار کرد: در استان خراسان رضوی نیشابور پس از مشهد دومین سیستم کنترل ترافیک هوشمند درون شهری را با 14 دوربین نظارتی و 12 دوربین کنترل سرعت ایجاد کرده است.
وی با بیان اینکه نگاههای شخصی بدون در نظر گرفتن نیازهای جامعه در سیاست گذاری های ترافیکی باعث ایجاد مشکل شده است گفت: امسال در راستای ارتقای فرهنگ ترافیک بیش از 120 دوره آموزشی در مدارس و مهدهای کودک نیشابور با همکاری کارشناسان راهنمایی و رانندگی برگزار شده است.
دومین همایش تخصصی حمل و نقل و ترافیک نیشابور با محوریت حمل و نقل انسان محور به مدت یک روز در سالن همایش های جهاد دانشگاهی نیشابور و با همکاری استانداری خراسان رضوی، شهرداری نیشابور، پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا و سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری نیشابور برگزار شد.
مرکز شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در 127 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
9869 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.