محسن عراقی زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای دی ماه امسال بارندگی در اغلب نواحی کشور از جمله خراسان رضوی در حد نرمال پیش بینی شده اما در این ماه مناطق ساحلی خزر کاهش پنج تا 20 میلیمتری بارندگی را نسبت به دوره آماری خواهند داشت.
وی ادامه داد: بر اساس پیش بینیها میانگین بارندگی در نیمه شمالی و نوار شرقی خراسان رضوی در طول بهمن ماه امسال پنج تا 20 میلیمتر بیشتر از میزان بارندگی نرمال بلندمدت خواهد بود.
مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارندگی در مناطق جنوبی و جنوب غربی خراسان رضوی نیز طی دی ماه آتی در حد نرمال پیش بینی شده است.
وی افزود: همچنین میانگین دمای هوا در خراسان رضوی طی ماههای دی و بهمن امسال افزایش می یابد بطوری که طی دی ماه افزایش یک تا دو درجه ای دما را نسبت به نرمال تجربه خواهد کرد.
عراقی زاده ادامه داد: بهمن ماه امسال نیز میانگین دمای هوا در خراسان رضوی دو تا سه درجه نسبت به دوره بلندمدت افزایش می یابد. در مناطقی از شمال غرب استان این افزایش دما تا چهار درجه سلسیوس بیشتر از نرمال پیش بینی شده است.
میانگین سالانه بارندگی در کشور 250 و در خراسان رضوی 210 میلیمتر است. میانگین سالانه دمای هوا نیز در خراسان رضوی حدود 15 درجه سلسیوس می باشد.
3027/6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.