به گزارش ایرنا احمد قربانی روز شنبه در مراسم گرامی داشت روز دانشجو در مجتمع آموزش عالی گناباد افزود: از ظرفیت دانشگاهها و دانشجویان و تشکلهای آنها برای رفع مشکلات جامعه استفاده لازم نشده و این قشر نقد درست از عملکرد مسئولان ندارند.
وی اظهار داشت: جلسات دانشجویی و تشکلهای دانشگاهها و مراکز آموزش عالی در این استان بسیار کم رنگ است و از آنها برای رفع تنگناهای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی جامعه بهره گرفته نشده است.
وی جلب اعتماد مردم و مسئولان و مشارکتهای اجتماعی و مردمی را بسترساز رفع کمبودها و مشکلات دانست و گفت: جلب این مشارکت در آموزش و پرورش در قالب ظرفیتهای خیرین ثمرات خوبی به دنبال داشته که گسترش آن در سایر بخشها منشا اثرات مطلوبی است.
قربانی افزود: مهمترین نتایج فعالیت تشکلهای دانشجویی کادرسازی در عرصه های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است و دانشجویانی که در دوران تحصیل خود در این بخش مشارکت داشته اند بعد از دانش آموختگی در عرصه های اشتغال و کارآفرینی نیز موفق بوده اند.
وی اظهار داشت: نقد سازنده دانشجویان و بهره گیری بیشتر از ظرفیت دانشگاهها مشکلات و خطاها را کاهش می دهد.
وی با اشاره به وقایع 16 آذر 1332 و شهادت و زخمی شدن تعداد بسیاری از دانشجویان به دست عمال پهلوی در تهران، از آن به عنوان نماد هویت سیاسی دانشجویان و استکبار و استبداد ستیزی و آزادی خواهی یاد کرد و گفت: این نماد هویتی در دانشجویان کم رنگ شده است.
فرماندار گناباد هم در این مراسم با اشاره به رویکرد دولت تدبیر و امید در توسعه دانشگاهها و مراکز آموزش عالی، از دانشجویان خواست با حفظ هوشیاری نسبت به ترفندهای دشمنان در عرصه های دفاع از دستاورد های انقلاب فرهنگی و اجتماعی و سیاسی حضور فعال داشته باشند.
حامد قربانی گفت: 10 هزار دانشجو در 203 رشته تحصیلی مقاطع کاردانی تا دکتری در 10 دانشگاه و مراکز آموزش عالی گناباد مشغول تحصیل هستند.
شهرستان 88 هزار نفری گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
2095/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.