به گزارش ایرنا، محمد حسین امید دوشنبه شب در مراسم پایانی ششمین جشنواره درون دانشگاهی حرکت در مشهد با بیان اینکه توسعه کیفیت آموزش جزو اولویت های دانشگاه جامع علمی کاربردی است افزود: باید با ظرفیت سازی در رشته های تحصیلی زمینه ای فراهم کنیم که دانشجویان براساس تخصص و علاقه خود بتوانند شغل خود را برگزینند.
وی اظهار داشت: از مجموع دانش آموختگان دانشگاه جامع علمی - کاربردی 75 درصد شاغل می شوند که از این تعداد 25 درصد قبل از ورود به دانشگاه شاغل بوده اند و 50 درصد دیگر بعد از دانش آموختگی از این دانشگاه شاغل شده اند.
وی گفت: همه تلاش دانشگاه این است که دانشجویانی تربیت کند که بعد از فراغت از تحصیل، کارآفرینان اشتغالزا باشند.
امید افزود: پارسال 36 هزار نفر متقاضی تدریس در این دانشگاه بودند که پس از بررسی دقیق سوابق و دانش آنان پس از مصاحبه هشت هزار نفر جذب این دانشگاه شدند.
وی اظهار داشت: ارزیابی مدرسین فعلی دانشگاه نیز در دستور کار قرار گرفته که تا ارتقای سطح دانش مدرسین استمرار خواهد داشت.
وی گفت: 800 برنامه درسی سه مقطع تحصیلی دانشگاه جامع علمی – کاربردی در حال بررسی است که بسیاری از این برنامه ها باید تفکیک یا ادغام شود یا از بین آنها برنامه های بین رشته ای ایجاد گردد.
رئیس دانشگاه جامع علمی – کاربردی افزود: برای تسریع در روند کار، اختیار بخش پودمانی ها به استانها تفویض شده و از آنجا که امکان تجمیع برخی پودمانی ها وجود دارد، بخشی از کسانی که نیاز به دوره های کوتاه مدت دارند می توانند از طریق دوره های پودمانی جذب دانشگاه شوند.
وی اظهار داشت: طی سه سال اخیر تعداد رشته های پودمانی این دانشگاه از 400 رشته و تک درس به 800 رشته و تک درس رسیده است.
وی گفت: طی تفاهم نامه ای بین دانشگاه جامع علمی، کاربردی و معاونت علمی، فناوری ریاست جمهوری قرار است به ایده های برتر دانشجویان که قابلیت تجاری شدن دارد، تسهیلات ارزان قیمت ویژه پرداخت شود.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: هدف 'جشنواره ملی درون دانشگاهی حرکت' تجلیل از برگزیدگان خالق آثار و دستاوردهای علمی جشنواره و رونق بخشی به خلاقیتهای دانشجویان در انجمنهای علمی دانشگاهی است.
سعید تشکری افزود: 20 واحد علمی کاربردی استانی از سراسر کشور در جشنواره حرکت شرکت کردند و 946 اثر از دانشجویان این واحدها به دبیرخانه جشنواره ارائه شد که 876 اثر مورد داوری قرار گرفت و 81 اثر به عنوان آثار برگزیده معرفی شد.
وی موضوع آثار ارائه شده به این جشنواره را انجمنهای علمی برتر، فعالیتهای علمی خلاقانه، نشریه، محتوای دیجیتال، کتاب، اختراع، کارآفرینی و بخش ویژه با موضوع آب و محیط زیست در قالب پنج گروه علمی علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم پایه، کشاوزی و هنر و معماری ذکر کرد و اظهار داشت: بیشترین آثار برگزیده مربوط به واحدهای استانهای تهران، البرز، اصفهان، خوزستان و مرکزی بود.
وی گفت: همزمان با جشنواره حرکت، نمایشگاه استانی اشتغال و توسعه کارآفرینی نیز با حضور 22 واحد علمی کاربردی و 25 موسسه و بنگاه اقتصادی خراسان رضوی با هدف زمینه سازی برای اشتغال و کارآفرینی دانشجویان و پیوند بین صنعت و دانشگاه برپا شد.
تشکری افزود: غرفه های این نمایشگاه ارائه دهنده محصولات در حوزه مشاغل خانگی، فضای کسب و کار، رشته شغلهای دانشگاه علمی کاربردی خراسان رضوی و کارآفرینان برتر و دستاوردهای علمی و پژوهشی بود.
در این مراسم، از 21 برگزیده ششمین جشنواره درون دانشگاهی حرکت و صاحبان غرفه های برتر چهارمین نمایشگاه استانی اشتغال و توسعه کارآفرینی قدردانی شد.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.