سید جواد هاشمی نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این افراد که 25 تا 50 ساله هستند شامل 2 آمریکایی، یک فرانسوی، یک سوئدی، یک ایتالیایی، یک هندوستانی، یک گرجستانی، یک انگلستانی و 2 آلمانی می باشند.
وی اظهار داشت: همه این افراد به صورت آگاهانه و با مطالعه دین مبین اسلام به قصد مسلمان شدن به مشهد مقدس سفر کرده و طی مراسمی در حرم مطهر رضوی به دین اسلام گرویدند.
وی گفت: مدیریت مرکز امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی با هزار و 300 مرکز اسلامی در 120 کشور جهان ارتباط دارد و برای آنها محصولات فرهنگی با محوریت حضرت امام رضا (ع) ارسال می کند و به درخواست های آنها در این حوزه پاسخ می دهد.
هاشمی نژاد افزود: هر سال به مناسبت های مختلف از زائران غیرایرانی و گردشگران غیرمسلمان در حرم مطهر رضوی پذیرایی می شود که بیشترین زائران غیرایرانی این حرم مطهر را عرب زبانها و اردوزبانان تشکیل می دهند.
وی اظهار داشت: به همین منظور 2 رواق و یک صحن به زیارت زائران غیرایرانی در حرم مطهر رضوی اختصاص یافته و برنامه های مختلف زیارتی و مناسبتی ویژه اردوزبانان، عرب زبانان، افغانستانی ها، آذری زبانها در آنها برگزار می شود.
وی گفت: 2 وقف خاص ویژه زائران غیرایرانی نیز در حرم مطهر رضوی وجود دارد که مورد مصرف آنها برگزاری مراسم به مناسبت های مختلف در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) و برگزاری جلسات قرائت قرآن است.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.