فرشته سلجوقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هدف این طرح ارتقای سطح آگاهی، سلامت روانی، جسمانی و اجتماعی و افزایش تاب آوری زنان و خانواده در راستای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، تعرضات خانوادگی و زناشویی بود که از سوی معاونت بانوان نهاد ریاست جمهوری به استانها ابلاغ شد.
وی اظهار داشت: طرح ملی تاب آوری و ارتقای اجتماعی زنان و خانواده اواخر سال 1395 با انتخاب استاد از استان به منظور گذراندن دوره های مرتبط با طرح در تهران آغاز و سپس تیر ماه 96 'دوره آموزشی 'تربیت تسهیلگران' برای اعضای تشکلهای مردم نهاد کشور برگزار شد.
او بیان کرد: هدف کلی از اجرای طرح این است که در هر خانوار یک عضو آن تاب آور باشد تا بتواند خانواده ها را در بحرانها مدیریت نماید. طرح برای بانوان در سنین مختلف با محتوای مرتبط و متناسب با سن آنان برگزار می شود.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: در این طرح افرادی به عنوان تسهیلگر آموزشهای لازم را فرامی گیرند سپس با برگزاری کارگاه آموزشی در مناطقی که آسیب پذیرتر هستند به افراد داوطلب آموزش تاب آوری می دهند. هر نفر 80 ساعت آموزش رایگان دریافت می کند.
وی اظهار داشت: پارسال 25 تسهیلگر آموزش دیده چندین کارگاه در شهرهای مختلف خراسان رضوی برگزار کردند و در این چارچوب 520 نفر به میزان 41 هزار و 600 نفرساعت آموزش دیدند.
سلجوقی افزود: از ابتدای امسال تاکنون 40 کارگاه توسط 32 تسهیلگر در مناطق حاشیه و محروم شهرها برگزار شده که در آنها نیز 728 نفر به میزان 43 هزار و 680 نفرساعت آموزشهای لازم را فراگرفتند.
وی کمبود بودجه را از مشکلات اساسی اجرای طرح ملی تاب آوری و ارتقای اجتماعی زنان و خانواده ذکر و بیان کرد: با توجه به برگزاری طرح در حاشیه شهر و متقاعد کردن بانوان این مناطق، با مشکلات متعدد به منظور حضور منظم آنان در دوره های آموزشی مواجه شدیم که اقدامات ابتکاری در این خصوص انجام گرفت.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی هماهنگی مکانهایی در حاشیه شهر برای برگزاری کلاسهای آموزشی و نبود امکانات لازم در فضای حاشیه شهر را از دیگر مشکلات در مسیر اجرای طرح برشمرد.
زنان 49 و شش دهم درصد جمعیت شش میلیون و 434 هزار نفری خراسان رضوی را تشکیل می دهند.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.