علی رستمی روز سه شنبه در نشستی پیرامون بررسی پدافند غیرعامل افزود: این مقوله مهم در کشور بسیار جوان و بر عهده دولت است که اقدامات زیرساختی را برای رعایت ایمنی مردم انجام دهد. همچنین می بایست شهروندان با این رویکرد جدید آشنا شوند.
وی بر لزوم تامین ایمنی مردم تاکید و بیان کرد: برای شهرداری سخت نیست شهروندان را مجبور کند یک طبقه از مجتمع مسکونی در حال ساخت با رویکرد پدافند غیرعامل و اسکان اضطراری بسازند.
رئیس جمعیت هلال احمر تربت حیدریه نیز گفت: با توجه به چارت کاری تعریف شده هلال احمر در خط مقدم امداد و نجات و اقدامات پدافند غیرعامل قرار دارد اما موضوع مهم برای تحقق وظایف و برنامه های کاری همکاری بین بخشی دستگاهها با این جمعیت است که بسیار ضعیف می باشد.
رضا مومن زاده افزود: هنوز نتوانسته ایم پاسخ مناسبی برای این پرسش بیابیم که آیا تربت حیدریه در بین شهرهای استان یک شهر امنیتی و سری است که مدیرانش در ارائه آمار و اطلاعات اینقدر محتاط هستند و یا اینکه اصلا مدیرانش فاقد اطلاعات اولیه از سازمان تحت امرشان می باشند.
وی گفت: هنوز نتوانسته ایم اطلاعات اولیه از امکانات موجود دستگاههای اجرایی تربت حیدریه در حوزه پدافند غیرعامل بدست آوریم تا ضمن تحلیل و تجمیع آنها به یک یافته مستند تبدیل شود و در مواقع اضطراری مورد بهره برداری قرار گیرد.
مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در فاصله 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
/18586121
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.