به گزارش ایرنا دکتر جواد باذلی روز یکشنبه در نشست خبری، بدهی های معوقه بیمه ها بابت خدمات بهداشتی و درمانی به دانشگاه علوم پزشکی گناباد را از جمله دلایل کمبود اعتبار در این بخش دانست و افزود: طبق قرارداد با بیمه تامین اجتماعی و خدمات درمانی ماهانه 25 میلیارد ریال سند به بیمه ها ارسال می شود که بخشی از آن توسط آنها پرداخت می گردد.
وی به مجموع بدهی های بیمه ها به دانشگاه علوم پزشکی گناباد اشاره نکرد و اظهار داشت: بیمه ها به دلیل مشکلات مختلف نتوانسته اند به طور کامل به تعهدات خود عمل کنند.
وی گفت: 29 طرح عمرانی با اعتبار یکصد میلیارد ریال با مشارکت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پرشکی و وزارت کشور در بخشهای مختلف بهداشتی و درمانی در گناباد و بجستان محور فعالیت این دانشگاه طی یکسال گذشته قرار گرفت که 28 طرح به بهره برداری رسیده و آموزشگاه بهورزی و پایگاه سلامت مرحوم علیزاده با پیشرفت فیزیکی 45 درصد در حال اجراست.
باذلی افزود: در سفر اخیر هیات دولت به استان خراسان رضوی مجوز راه اندازی بخش جراحی قلب باز در بیمارستان بهلول گناباد اخذ شد که 150 میلیارد ریال برای راه اندازی آن در مدت سه سال مورد نیاز است.
وی اظهار داشت: مجوز راه اندازی 9 تخت آی.سی.یو در این بیمارستان گرفته شده که با راه اندازی آنها تعداد تختهای ای.سی.یو در این بیمارستان به 18 تخت افزایش می یابد و کمبودها و مشکلات بیماران از این نظر رفع می گردد.
وی گفت: 2 رشته پرستاری اورژانس و کارشناسی صنایع غذایی طی یک سال گذشته به مجموع رشته های دانشگاه علوم پزشکی گناباد افزوده شد و ایجاد هشت رشته دیگر در دست پیگیری است.
باذلی همچنین از راه اندازی مجتمع آموزش عالی بهداشت بجستان با مشارکت خیران در سال آینده خبر داد.
دانشگاه علوم پزشکی گناباد با 2 بیمارستان علامه بهلول گنابادی و آیت الله مدنی، 17 مرکز سلامت، 46 خانه بهداشت و 15 پایگاه اورژانس مشغول ارائه خدمت به مردم شهرستانهای گناباد و بجستان در جنوب استان خراسان رضوی است.
هم اکنون بیش از 120 هزار نفر از مردم شهرستانهای گناباد و بجستان زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.
استان خراسان رضوی دارای چهار دانشگاه علوم پزشکی گناباد، مشهد، تربت حیدریه و سبزوار و دانشکده های پزشکی نیشابور و تربت جام است.
شهرستانهای گناباد و بجستان به ترتیب در 287 و 278 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارند.
2095/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.