امیر زارعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بر تلاش اداره کل ورزش و جوانان استان بر افزایش این سرانه تاکید و بیان کرد: به مناسبت هفته تربیت بدنی چهار طرح ورزشی در مشهد، سبزوار و تربت حیدریه آماده بهره برداری است که پس ازایام اربعین افتتاح می شوند.
وی گفت: دو مورد از این پروژه ها شامل تعویض کفپوش یک سالن ورزشی در سبزوار به ارزش750 میلیون ریال و تعویض کامل تارتان یا کفپوش اختصاصی دو و میدانی سالن باغبان باشی مشهد به مساحت چهار هزار و 600 مترمربع با اعتبار حدود 10 میلیارد ریال اجرا شده اند.
او همچنین از تکمیل ورزشگاه پنج هزار نفری تربیت حیدریه و سالن ژیمناستیک مجموعه ورزشی ثامن الائمه (ع) مشهد خبر و ادامه داد: این دو پروژه ورزشی با اعتبارات ملی و توسط شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی ساخته شده اند و طی روزهای آینده افتتاح می شوند.
زارعی اضافه کرد: افتتاح استخر شنا آموزش و پرورش شهر باخرز و مجموعه ورزشی شهید خطیبی تربت حیدریه نیز از طرحهای ورزشی بهره برداری شده در استان به مناسبت هفته تربیت بدنی هستند که توسط سایر نهادها و دستگاهها به جز اداره کل ورزش و جوانان اجرا شده اند.
وی گفت: البته اطلاع دقیقی از مساحت همه سالنها و اماکن ورزشی استان که مربوط به دیگر نهادها و دستگاههای دولتی می باشد در دست نیست اما اگر مساحت این مجموعه های ورزشی نیز بصورت دقیق محاسبه شود سرانه ورزشی در خراسان رضوی به حدود یک متر مربع خواهد رسید.
او با اشاره به برگزاری چند مسابقه ورزشی به مناسبت این هفته در استان افزود: همچنین شب گذشته نمایشگاهی از توانمندیهای 30 هیات ورزشی و هفت سازمان مردم نهاد ورزشی در قالب 65 غرفه در مجموعه ورزشی شهید بهشتی مشهد برگزار شد.
جمعیت خراسان رضوی 6.4 میلیون نفر است و بیش از 320 هزار ورزشکار در باشگاهها، سالنها و اماکن ورزشی این استان به فعالیت ورزشی مشغولند. 90 هزار نفر از این تعداد ورزشکار با پوشش بیمه ورزشی ساماندهی شده اند.
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.