به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد باقر فرزانه در خطبه های نماز جمعه این هفته مشهد افزود: طی چند دهه گذشته حوادث تاریخی گوناگون مانند 15 خرداد، 17 شهریور، جنگ تحمیلی هشت ساله و فتنه 88 نشان داد که همه توطئه های آمریکا در مقابل ایران اسلامی به شکست منجر شده است.
وی اظهار داشت: ایجاد اضطراب و یاس و ناامیدی بین مردم و سلب آرامش درونی آنان، ایجاد حس بن بست و ناکارآمدی نظام، بدبینی مردم به جمهوری اسلامی و بزرگنمایی مشکلات اقتصادی اهدافی است که دشمن در این جنگ اقتصادی و تبلیغاتی دنبال می کند.
وی گفت: آمریکا بداند که اشتباه می کند و این ملت و قافله عظیم عاشورایی در زمان نه چندان دور او را به گور مذلت خواهد رساند.
حجت الاسلام فرزانه افزود: در جریان جنگ رسانه ای و اقتصادی آمریکا چند آسیب اجتماعی در کشور خود را نشان داد که جای تامل و تاسف دارد.
وی غفلت در تیم اقتصادی، فزون خواهی برخی کارخانه داران با احتکار تولیدات خود، سودجویی برخی تجار، تاثیر پذیری برخی از مردم از تبلیغات و شایعات و پدیده گران فروشی از یک مغازه کوچک تا یک عمده فروشی از آسیب های اجتماعی بود که در این مدت خود را نشان داد.
امام جمعه موقت مشهد ادامه داد: در این میان فشار بسیار به برخی مردم به ویژه قشر متوسط و کارمند وارد شد در حالی که همه مسائل ایجاد شده اعم از افزایش نرخ سکه و ارز، احتکار و گرانفروشی ربطی به خارج ندارد و مسئله مربوط به داخل است.
وی با اشاره به تدابیر و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در جریان جنگ اقتصادی ورسانه ای دشمن گفت: مقام معظم رهبری مجموعه دولت را خواستند و دستورها و هشدارها را برای کنترل و مقابله با شرایط ایجاد شده ارائه کردند.
3027 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.