محمد سنجری روز یکشنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌ گذاری کاشمر افزود: دولت تمام تلاش خود را برای اشتغال جوانان به کار گرفته و با طرح ‌های مختلف نسبت به پرداخت تسهیلات اشتغال‌ زایی اقدام کرده است.
وی ایجاد 2 هزار و 37 فرصت شغلی را از تعهدات دستگاه‌ های اجرایی شهرستان کاشمر در سال جاری دانست و اظهار کرد: به رغم اینکه تعداد اشتغال تعهد شده دستگاه‌ های اجرایی استان 110 هزار فرصت شغلی است اما تاکنون در سامانه رصد 20 هزار و 193 درخواست ثبت‌ شده که از این تعداد 864 طرح مربوط به شهرستان کاشمر است.
وی گفت: تاکنون از طریق مراکز کاریابی در استان برای چهار هزار و 709 نفر و در شهرستان کاشمر برای 124 نفر اشتغال ایجاد شده است.
سنجری افزود: مجموع اشتغال ایجاد شده در استان 6 هزار و 387 مورد و در شهرستان کاشمر یک هزار و 371 مورد است و تاکنون 58 درصد از تعهد ایجاد اشتغال در استان و 67 درصد در شهرستان کاشمر محقق شده است.
وی اظهار داشت: بر اساس پیش‌ بینی ‌های انجام ‌شده میانگین نرخ بیکاری استان در پایان برنامه ششم توسعه باید به هفت درصد کاهش یابد که به‌ منظور رسیدن به این رقم باید سالانه حدود 75 تا 80 هزار فرصت شغلی در خراسان رضوی ایجاد شود بنابراین ضرورت دارد این مهم به ‌عنوان برنامه و اولویت کارگروه اشتغال استان مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: مجموع اشتغال ایجاد شده در نیمه اول سال جاری در خراسان رضوی 63 هزار و 871 نفر معادل 58 درصد تعهد اولیه بوده که وضعیت کاشمر در این زمینه با 67 درصد تحقق تعهد از میانگین استان بالاتر است.
سنجری افزود: تعهد کاشمر در طرح مهارت ‌آموزی سال جاری 160 نفر است که طی نیمه اول امسال با بکارگیری 75 نفر، 47 درصد تعهد شهرستان در این طرح محقق شده که میانگین استان در این حوزه 32 درصد است.
فرماندار کاشمر نیز در این نشست با مطلوب ارزیابی کردن عملکرد بانک ‌های عامل در حوزه پرداخت تسهیلات اشتغال گفت: به ‌دلیل گستردگی حوزه کشاورزی و فعالیت عمده جمعیت این شهرستان در بخش کشاورزی اکثر درخواست ‌ها در این بخش و اشتغال روستایی است.
محمد علی نبی ‌پور با بیان اینکه در مجموع عملکرد شهرستان در حوزه اشتغال قابل دفاع است اما در حوزه صنعت و معدن نیاز به تلاش بیشتری برای رسیدن به نقطه مطلوب داریم افزود: با توجه به نوسانات بازار ارز برخی برآوردهای اولیه با وضعیت فعلی در پروژه ها تغییر کرده و باعث بروز مشکلات و دغدغه ‌هایی برای بهره ‌برداران شده که باید نسبت به تأمین تسهیلات مورد نیاز در این بخش اقدام شود تا پروژه ‌ای نیمه تمام نماند.
کاشمر در 228 کیلومتری مشهد قرار دارد.
7497 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.