سید پرویز فتاح روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان قوچان افزود: برخی فقط برای دریافت وام ‌های ضروری به کمیته امداد مراجعه کرده و نمی‌ خواهند زیرپوشش قرار گیرند که زمینه پرداخت اینگونه وام‌ ها از طریق منابع دولت و کمیته امداد ابلاغ ‌شده است.
وی اظهار داشت: نباید به تقاضا برای این تسهیلات دامن زد زیرا تقاضاهای نهفته فرهنگی داریم و باید اجازه داد کمیته امداد و بهزیستی با چارچوب، قاعده و ضوابط خود تسهیلات پرداخت نمایند.
فتاح با بیان اینکه مراجعه به کمیته امداد بیش ‌از پیش شده است گفت: با برنامه ‌ریزی ‌های انجام ‌شده با دولت و فراهم بودن زمینه ‌های لازم در تبصره 14 با توجه به ضوابط کمیته امداد و بهزیستی هیچ‌ گونه پشت نوبتی برای تسهیلات ضروری نخواهیم داشت.
وی افزود: ارائه سبد کالا به افراد زیرپوشش نیز دیروز در سازمان مدیریت مطرح شد که روز یکشنبه هفته آینده در دستور کار دولت قرار می‌گیرد و در صورت تصویب، سبد کالا طبق روال قدیم و به‌ صورت ماهانه به همه افراد زیرپوشش کمیته امداد ، بهزیستی و دایره وسیع‌ تری تعلق خواهد گرفت.
وی اظهار داشت: با هماهنگی بهزیستی و دولت 14 درصد به میزان پرداختی مددجویان افزوده ‌شده است که در صورت لزوم می‌ توانیم از ظرفیت تبصره 14 نیز استفاده کنیم.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با قدردانی از نگاه ویژه دولت به بیماری ‌های صعب‌العلاج و مراجعان موردی کمیته امداد گفت: دولت اعتباری ویژه و خارج از بودجه در این زمینه اختصاص داده که برای پرداخت در این حوزه نیز دست ما بازتر از گذشته شده است.
وی افزود: همزمان با بازگشایی مدارس برای 35 هزار دانش ‌آموز زیرپوشش این نهاد در کشور کیف و نوشت ‌افزار تهیه و تا قبل از بازگشایی مدارس به آنان تحویل شد.
وی از حذف نوبت دریافت جهیزیه مددجویان کمیته امداد تا پایان مهر ماه خبر داد و اظهار داشت: تسهیلات اشتغال زایی نیز از محل وام روستایی و تبصره 16 تا 2 برابر گذشته پرداخت می شود.

* تمام مسئولیت ها بر عهده دولت نیست همه باید مسئولیت بپذیریم
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه نظام اسلامی و انقلاب ما همیشه در پیچ تاریخی بوده و اکنون نیز در این وضعیت قرار دارد گفت: در شرایط سختی قرار گرفته ‌ایم اما ملت و رهبری نشان داده ‌اند که مرد روزهای سخت هستند.
وی افزود: مکتب و راه ما سختی آفرین است و برای مواجهه با این اوضاع باید آمادگی داشته باشیم و پای انقلاب بایستیم.
وی اظهار داشت: هیچ ‌کس نمی ‌تواند خود را کنار بکشد هم نماینده هم دولت و هم مسئولین باید پاسخگو باشند و تمام مسئولیت ها بر عهده دولت نیست و همه باید مسئولیت بپذیریم.
فتاح گفت: تنها چاره رفع مشکلات، بازگشت به اصل انقلاب و شعارهای امام راحل است و هیچ ‌کس حق ندارد ساز ناامیدی بزند زیرا بدترین اتفاق ناامید شدن است.
وی افزود: آنچه در کشور نیازمندیم وحدت رویه است و بیش از این نباید ساز ناسازگاری و تفرقه زد.
وی اظهار داشت: همه باید به دولت کمک کنیم و دولت هم گوش شنوا داشته و تصمیمات صحیح بگیرد.
فتاح با اشاره به سخنان رئیس‌ جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: وقتی دشمن استحکام را در کلام ما ببیند عقب‌ نشینی خواهد کرد.
7501 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.