حجت الاسلام محمد حسین حسین زاده بحرینی روز یکشنبه در همایش امر به معروف و کسب و کار اسلامی در مشهد افزود: هر چند بخشی از مسایل مربوط به پرداخت اقساط بانکی و چکهای برگشتی ناشی از شرایط اقتصادی است اما بیشتر آنها به خاطر عدم وفای به عهد است و این امور اقتصاد را زمینگیر می کند.
وی با بیان اینکه مهمترین پاشنه آشیل کشور عدم تقارن اطلاعات است اظهار داشت: اقتصاد از عدم صداقت آسیب می بیند لذا بر اساس اعتقادات و اخلاقیات دینی باید صداقت پیشه باشیم و در مسیری که کشورهای دیگر با زحمت و قاعده گذاری اطلاعات و و ضع قانون به آن رسیده اند ما باید بر اساس اعتقاد و اخلاق دینی خود در آن گام برداریم.
حجت الاسلام حسین زاده بحرینی گفت: پیشوایان دینی با اهمیت دادن به صداقت در فعالیت اقتصادی، جایگاه تجار راستگو را در کنار شهدا، انبیا و صدیقین دانسته اند و صداقت تاجران را برجسته کرده اند که اگر همین یک نمونه در کشور رواج یابد گره مشکلات اقتصادی کشور باز می شود.
وی افزود: هر چه میزان صداقت و وفای به عهد در روابط اقتصادی بیشتر شود رشد اقتصادی، تولید و درآمد سرانه هم بیشتر می شود.
وی اظهار داشت: از نظر حکومتی نیز عدم صداقت باید مجازات داشته باشد زیرا صادق نبودن به اخلال در اقتصاد کشور منجر می شود.

* راه حل مشکل اقتصاد، اعتماد به بخش خصوصی است
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی هم در این همایش گفت: راه حل مشکل اقتصاد ایران، خودباوری، اعتماد به مردم و بخش خصوصی سالم است.
سید عبدالله ارجاعی افزود: ستاد امر به معروف آمادگی دارد هر نوع همکاری با مجموعه اصناف در زمینه معرفی و تبلیغ بازاریان و فروشندگان منصف و امین را داشته باشد.
7507 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.