به گزارش ایرنا، شهدای مزبور از جمله 135 شهیدی بودند که پیکرهایشان در تفحص‌ های اخیر کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح در مناطق عملیاتی شلمچه، مجنون، کربلای 5، والفجر 8، والفجر یک و سومار به دست آمد.
این پیکرها متعلق به شهدای استانهای آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان، فارس، کرمان، کرمانشاه و مازندران بودند که پنجشنبه هفته گذشته در تهران تشییع شده و به شهرهای دیگر انتقال یافتند.
مسئول روابط عمومی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی به خبرنگار ایرنا گفت: پیکر یکی از این شهدا مربوط به رزمنده 18 ساله است که در عملیات رمضان در منطقه شرق بصره به شهادت رسیده و در مرکز فرهنگی امام رضا (ع) مشهد دفن خواهد شد.
علیرضا دهقان افزود: 2 شهید 15 و 28 ساله نیز که به ترتیب در عملیاتهای ایذایی والفجر 8 در منطقه عملیاتی بوارین و تک دشمن به منطقه عملیاتی زبیدات طی سال 67 شهید شده اند در پایگاه پدافند هوایی مشهد دفن می شوند.
وی اظهار داشت: 2 شهید 18 و 17 ساله هم که در عملیات ایذایی والفجر 8 در منطقه عملیاتی بوارین و عملیات رمضان در منطقه شرق بصره به شهادت رسیده اند در شهر رباط سنگ فریمان تشییع و تدفین خواهند شد.
دهقان گفت: پادگان آجا شهرستان تربت حیدریه نیز میزبان پیکر شهید 23 ساله ای خواهد بود که طی تک دشمن به منطقه عملیاتی زبیدات در سال 67 به شهادت رسید.
وی افزود: شهید 28 ساله ای نیز که طی تک دشمن در سال 67 به منطقه عملیاتی زبیدات به شهادت رسیده است در شهر گلمکان خراسان رضوی تشییع و تدفین می شود و محل دفن پیکر 2 شهید دیگر متعاقبا اعلام خواهد شد.
وی اظهار داشت: پیکر 9 شهید گمنام به همراه پیکر مطهر 2 شهید مدافع حرم ساعت 17 روز دوشنبه هفته جاری از مقابل مسجد بناها در خیابان خسروی مشهد به سوی حرم مطهر رضوی تشییع می شود.
دهقان گفت: پیکر 2 شهید مدافع حرم نیز در گلزار شهدای بهشت رضا (ع) مشهد تدفین خواهد شد.
خراسان رضوی 17هزار و 139 شهید ، 48 هزار و 671 جانباز و سه هزار و 383 آزاده در راه تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی تقدیم کرده است.
3221 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.