آیت الله سیداحمد الهدی در خطبه های نماز جمعه امروز مشهد در حرم مطهر امام رضا(ع) افزود: زمانی که رهبر انقلاب فریاد می زند و خواستار حل مشکلات در عرصه های مختلف می شود اما به منویات ایشان بی توجهی می شود، مجلس خبرگان رهبری برای احقاق حق و مطالبات رهبری قیام می کند.
وی مشکلات و مسائل اقتصادی و اختلاس ها را انکر منکرات جامعه دانست و ادامه داد: علاوه بر این زمانی که اعضای خبرنگان رهبری می بیینند که به واسطه مشکلات اقتصادی و سوء تدبیرها و دزدی ها قشر آسیب پذیر، دچار مشکل شده اند باید با توجه به حضور بیش از 80 فقیه مجتهد نسبت به این وضعیت ابراز نظر نمایند.
وی با اشاره به اینکه برخی نمایندگان ناآگاه مجلس نسبت به اظهار نظر خبرگان رهبری در زمینه مسائل اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم انتقاد دارند، خطاب به آنان گفت: شما که در مجلس شورای اسلامی به فکر اقتصاد و معیشت مردم نیستید چرا خبرگان رهبری هم نباید به فکر مردم باشند؟
امام جمعه مشهد تاکید کرد: عرصه اقتصادی هم موردی برای انجام امر به معروف و نهی از منکر است و نباید به آن بی توجه بود.
وی با بیان اینکه آنچه در کشور امروز مشکلات اقتصادی را موجب شده، عملیات روانی دشمن است، ادامه داد: طلا و ارز جایگاهی در سبد خانوار ندارد که افزایش قیمت آن تا این اندازه موجب مشکل برای مردم شود و باید در این زمینه مردم به مسائل آشنا شوند.
امام جمعه مشهد گفت: بازار کالاهای اساسی و بازار ثانویه مواد اولیه 98.7 درصد را به خود اختصاص داده و 1.3 درصد بازار به حوزه بازار سومی به نام خروج ارز و اموال مردم از کشور اختصاص دارد که متاسفانه همین قیمت محدود تاثیر فراوانی را بر زندگی مردم گذاشته است.
وی تاکید کرد: در شرایطی که سازمان صنعت، معدن، تجارت و اصناف نمی توانند عمل موثری برای مبارزه با احتکار و گران فروشی بکنند باید نیروهای انتظامی، امنیتی و بسیج وارد عمل شوند و دستگاه قضایی نیز به محض مواجهه با احتکار اقدام به توزیع مواد مکشوفه در بازار نماید.
امام جمعه مشهد گفت: باید با عملیات روانی و شتاب بی دلیل برای خرید خودرو، کالاهای مختلف و پر کردن خانه ها با چنین کالاهایی از طریق درست مقابله کرد زیرا این مساله بیشتر جنبه روانی دارد.
وی با بیان اینکه امام حسین(ع) با قیام خود سه آموزه از امر به معروف و نهی از منکر را نشان داد، افزود: سید الشهدا در مسیر قیام خود در جریان امر به معروف و نهی از منکر، نشان داد امر به معروف و نهی از منکر مرز ندارد و الگوی خاصی هم برای آن نیست به این معنا که صرفا امر به معروف و نهی از منکر محدود به مسائل فرهنگی و اخلاقی نیست بلکه در مسائل سیاسی و اقتصادی هم باید جاری باشد.
آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر سه مرتبه دارد، ادامه داد: اظهار امر به معروف و نهی از منکر، اظهار نفرت از منکر و عامل منکر و امر به معروف عملی شامل قیام، حرکت و برخورد با عاملان منکر سه مرتبه آن است.
امام جمعه مشهد بیان کرد: اساس قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر در حوزه سیاسی بود.
7496/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.