حسین رضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مدیران کاروان های زیارتی که در دهه پایانی صفر قصد تشرف پیاده به مشهد مقدس را دارند، می توانند با مراجعه به سایت www.zaerin8.ir نسبت به ثبت نام یا تکمیل و ویرایش اطلاعات خود در مهلت تعیین شده اقدام نمایند.
وی اظهار داشت: مدیرانی که در سال گذشته ثبت نام کرده اند، نیازی به ثبت نام مجدد نداشته و باید با مراجعه به بخش ویرایش، اطلاعات سال 97 را کامل کنند.
وی گفت: متقاضیان علاوه بر تکمیل فرم مشخصات فردی، پزشکی و کاروان، باید تصویر مدارک مورد نیاز از جمله عکس، کارت ملی، شناسنامه و معرفی نامه خود را از طریق سایت بارگذاری نمایند.
رضایی افزود: مدیران کاروان های پیاده زیارتی برای دریافت معرفی نامه می توانند به فرمانداری، بخشداری، دهداری یا سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان های محل اقامت خود مراجعه کنند.
وی اظهار داشت: افرادی که برای نخستین بار ثبت نام می کنند، قبل از انجام هر اقدامی بخش راهنمای ثبت نام را مطالعه کنند و توجه داشته باشند برای کاروان اولی ها ظرفیت 150 نفری در نظر گرفته شده و امکان پاسخ به سوالات توسط واحد فناوری به صورت نوشتاری و تصویری پیش بینی شده است.
وی از مدیران کاروان های پیاده استان های شمالی، غربی، جنوبی و مرکزی کشور خواست مسیر حرکت خود را از جاده نیشابور به مشهد تعیین کنند، ضمن اینکه امکان استفاده کاروان های زیارتی از مسیر ریلی نیز فراهم است و کاروان هایی که سفر زیارتی خود را با قطار برنامه ریزی کرده اند می توانند با هماهنگی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده حضرت امام رضا (ع)، مسیر سنگ بست فریمان به مشهد را برای پیاده روی انتخاب کنند.
رضایی با اشاره به پیگیری های معاونت زیارت استانداری خراسان رضوی برای تسطیح کنارگذرهای جاده های قوچان، فریمان، سرخس و کلات گفت: این محورها تا قبل از دهه آخر صفر برای حرکت زائران پیاده آماده سازی خواهد شد.
سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا (ع) افزود: اسکان 110 هزار زائر پیاده آخر صفر و سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) که در سایت یاد شده ثبت نام کنند، به صورت رایگان انجام خواهد شد.
وی اظهار داشت: در دهه پایانی ماه صفر سال گذشته بیش از 400 هزار زائر به صورت پیاده از 24 استان کشور از 6 جاده ارتباطی وارد مشهد شدند.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.