محمد انور رحمانی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی دوغارون طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از 50 درصد کالاهای مورد نیاز افغانستان از گمرک دوغارون در ایران وارد می شود و ناوگان ورودی از این معبر رسمی در سال جاری نسبت به سال گذشته سه برابر شده است.
وی اظهار داشت: افزایش تعامل و مبادلات با استان خراسان رضوی به عنوان یکی از مهترین کانون های اقتصادی ایران از اهداف کشور افغانستان و استان هرات می باشد.
وی گفت: هم اکنون یک سوم نیاز بازار افغانستان و 50 درصد کالاهای صادراتی استان خراسان رضوی از مرز دوغارون وارد این کشور می شود که این امر نشان دهنده بازار پسندی کالاهای ایرانی در افغانستان است.
رحمانی افزود: روزانه بیش از 700 دستگاه کامیون ترانزیت از معبر رسمی دوغارون راهی افغانستان می شود.
وی ادامه داد: گمرک دوغارون در 120 کیلومتری شهر هرات یکی از مهترین بازارهای کشور افغانستان واقع است که توانسته نقش بسزایی در اقتصاد این شهر داشته باشد.
وی به ایجاد ظرفیت های مختلف در دو سوی مرز ایران و افغانستان اشاره کرد و گفت: با فراهم کردن و ایجاد زیرساخت های لازم و به حداقل رساندن مشکلات در حوزه رانندگان می توان در حوزه صادرات و ترانزیت گام های بلندتر برداشت.
رحمانی افزود: مشترکات فرهنگی سرمایه بزرگ برای توسعه روابط سیاسی و اقتصادی 2 کشور است و از هر گونه ابتکار در این زمینه حمایت می شود.
وی اظهار داشت: دولت افغانستان با کسب اطلاعات و تجربیات فراوان از ایران در حوزه های مختلف به موفقیت های فراوان رسیده است.
شهرستان تایباد در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
7494 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.