علی اصغرطالبیان فرد عصر دوشنبه در حاشیه همایش بررسی موانع و مشکلات کشت سماق در گناباد به خبرنگار ایرنا گفت: گناباد با توجه به موقعیت جغرافیایی از نظر سطح زیر کشت و کیفیت سماق قطب تولید این محصول در کشور به شمار می رود.
وی با اشاره به استقبال مردم از کشت سماق در مناطق کوهپایه ای گناباد افزود: با توجه به قابلیتهای خاص این شهرستان در تولید سماق، باید کارگروهی متشکل از ادارات منابع طبیعی ، جهاد کشاورزی و فرمانداری تشکیل و مسائل مرتبط با آن به صورت مستقل مورد بررسی قرار گیرد تا به صورت کارشناسی و تخصصی با بهره گیری از ظرفیتهای همه بخشها برای توسعه این محصول اقدام شود.
معاون مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی با اشاره به توان دانشگاهها ومراکز آموزش عالی برای ارائه راهکارهای علمی در جهت توسعه کشت محصولات کشاورزی، خواستار هم افزایی بیشتر مسئولان و دست اندرکاران ذیربط در این زمینه شد.
طالبیان فرد با اشاره به تمایل برخی سرمایه گذاران برای واردات ماشین آلات فرآوری کشت سماق اظهار داشت: باید با جلب متقاضیان و سرمایه گذاران مزبور زمینه صادرات اینگونه محصولات به سایر نقاط کشور و دیگر کشورها فراهم شود.
همایش علمی بررسی راهکارهای توسعه و چالشهای توسعه کشت سماق با حضور مسئولان و صاحبنظران و استادان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان خراسان رضوی مدت یک روز در بخش کاخک گناباد برگزار شد.
از مجموع سه هزار هکتار اراضی کشت سماق در استان خراسان رضوی، یک هزار و 150 هکتار در گناباد است.
شهرستان 88 هزار نفری گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.
2095/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.